« Toon alle vliegmaatschappijen

8.1
    margreet Jaspers Faijer
    op 15.04.2019:

Onbetrouwbaar en klant onvriendelijk

Heenreis lag het incheck systeem eruit in Islamabad. 1 uur vertraging en door overstaptijd in istanbul van 1 uur vlucht naar AMS gemist. Transfer desk staff was erg onvriendelijk en stuurde ons van de ene desk naar de andere. Moeder en tante stonden niet in het systeem, moesten maar nieuw ticket kopen. Veel huilende kinderen aan boord. Een hele familie met 4 kleine kinderen landde zonder riemen om, staf TA trad niet adequaat op. Terug reis was onduidelijk op het schema stonden 2 terug vluchten zowel 5 als 6 april. Daarom op de heenreis in Istanbul gaan checken. Staff checkte in het systeem en verzekerde mij dat er geen problemen kwamen want mijn vlucht naar Isb zou tijdig vertrekken voordat het vliegveld gesloten zou worden in Islamabad. Die nacht zou namelijk het nieuwe vliegveld geopend worden. Hierover had ik geen bericht ontvangen behalve die twee vluchten beschreven op mijn uitdraai. Pas bij het inchecken in AMS hoorde ik dat de vlucht van 5 april gecanceld was. Alles was geregeld, hotel en vervoer. Kon pas de volgende dag verder vliegen. Bij aankomst in Istanbul was het zeer rustig op het vliegveld, wij waren vermoed ik de laatste vlucht. Transfer wuifde ons weg. Door douane heen en dan airport hotel zoeken, was hun advies. Bij douane gromde de beambte dat we een visum nodig hadden. Bij visum kantoor moesten we 45 euro betalen voor een visum. Terug naar Transfer waar iedereen klaar stond om weg te gaan. Advies: visum online kopen en zelf uitzoeken. Geen hulp. Uiteindelijk een visum online gekocht en door douane heen. Zat nog maar 1 beambte. Airport hotel kon niemand ons aanwijzen, uiteindelijk vonden we een hotel desk met bordje van Turkish Airlines erop. Blijkt travel agent Ba Bunec te zijn. Enorme oplichters!!! Ze zeiden dat ze de airport hotel desk waren en dat wij vooraf moesten betalen maar zeker het geld van TA terug zouden krijgen. We zijn er inderdaad ingetuind. Helaas. We hebben ons hele relaas aan TA verteld de volgende dag op het nieuwe vliegveld en werden toen door verwezen naar TA in Islamabad. Afschuifsysteem. In ISB werden we door verwezen naar een website. En daar kreeg ik een automatisch gegenereerd antwoord op mijn klacht dat het hen speet maar dat dit kon gebeuren. Dit grapje kostte mijn zoon en mij 700 euro.

Riepko de Vries
    op 29.03.2019:

Goede kwaliteit vlucht, maar alles behalve klantgericht

Ik heb bij Turkish Airlines een vlucht geboekt van Amsterdam naar Alma-Ata in Kazachstan, via Istanboel. Ik had 1 uur en 25 minuten om over te stappen, maar aangezien er door technische mankementen al vertraging werd opgelopen bij het inchecken van de bagage vertrok het vliegtuig met 1 uur en 20 minuten vertraging. Voor het opstijgen van het vliegtuig wist ik dus eigenlijk al dat ik mijn aansluitende vlucht ging missen.

Ik had op dat moment gehoopt dat Turkish Airlines mij zo snel mogelijk een alternatieve vlucht zou aanbieden, maar dit was helaas niet het geval. Bij het cabinepersoneel moet je met een dergelijk verzoek niet aankomen, want dat leverde mij een reactie op die best samen te vatten valt als: 'maar daar zijn wij niet van, wacht u maar tot bij aankomst in Istanboel'. Dit laatste was een slecht advies, omdat alle servicebalies van de vliegmaatschappijen bij aankomst 's-avonds in Istanbul al gesloten waren.

Alleen de servicebalie van Turkish Airlines was nog open, om de reizigers op te vangen die hun aansluitende vlucht misliepen. Bij de balie ontstond een grote chaos van gefrustreerde reizigers, waardoor het ongeveer twee en een half uur duurde voordat ik mijn omboeking geregeld had. De eerstvolgende vlucht waarop ik geboekt kon worden van Turkish Airlines was precies een dag later dan de oorspronkelijk geplande vlucht. De geregelde, noodzakelijke en vergoedde overnachting in Istanboel was overigens wel prima verzorgd.

Dit is nog tot daar aan toe, maar de volgende dag vlieg ik door naar mijn eindbestemming, waar ik vervolgens aankom zonder ruimbagage. Deze was achtergebleven in Istanbul, hoewel ik de dag ervoor nog heb gezien dat een nieuw bagageticket werd aangemaakt. Het heeft nog vier dagen geduurd voordat mijn bagage aankwam! Al die tijd heb ik noodgedwongen in dezelfde kleren moeten rondlopen.

Logischerwijs zou je op dat moment excuses verwachten van de vliegmaatschappij, maar nee in plaats daarvan laat Turkish Airlines mij ook nog eens betalen om mijn bagage afgeleverd te krijgen! Deze kosten heb ik uiteraard geprobeerd te declareren na afloop van mijn vakantie aan de hand van een betalingsbewijs, echter omdat ik volgens de regels drie dagen te laat hiermee ben geweest is dit verzoek afgewezen.

Tot slot van rekening heeft Turkish Airlines vanaf het begin tot aan de datum van vandaag mijn verzoek om vergoeding ivm de opgelopen vertraging op basis van de Europese verordening afgewezen, onder aanvoering van buitengewone omstandigheden (geen permissie om op te stijgen vanuit de luchtverkeersleiding).

Marleen Willems
    op 04.01.2014:

Onbetrouwbaar

Zeer onbetrouwbare vluchttijden. Zonder opgave van een rede. Heel erg veel vertraging zowel op de heen als terugvlucht. zeer slechte communicatie.
    Lang wachten en wachten zonder een drankje of iets te eten.

Musdelif
    op 08.01.2018:

Top kwaliteit!

Kwaliteit is bij Turkish airlines is nummer 1 en dat laten ze ook heel goed zien in klant vriendelijkheid behulpzaam veiligheid .

Pauline
    op 08.12.2017:

Voor herhaling vatbaar

Zie boven
    Het was in zijn geheel een fantastische vlucht

Christ
    op 13.03.2018:

goede service en vriendelijk personeel

hebben al jaren goede ervaring met turkish airlines ,gunstige prijs

karen
    op 19.11.2017:

redelijk

goed maar Emerites beter Istanbul was niet zo schoon wegens mensen naar Mecca reisen.

Christ
    op 07.03.2018:

Goede maatschappij

Goede service, prijs kwaliteit verhouding is goed

Reisaanbieders voor Turkish Airlines

Op deze pagina vind je informatie over Turkish Airlines en tips Turkish Airlines. Vakantiepanel.nl heeft scores van vakantiegangers en experts over beenruimte Turkish Airlines, hygiëne Turkish Airlines en prijs/kwaliteit Turkish Airlines. Behalve de verschillende scores zijn er ook Turkish Airlines reviews waarin vakantiegangers tekstueel hun score en ervaringen met Turkish Airlines toelichten. Dankzij deze vakantiebeoordelingen kun je de juist keuze maken en goed voorbereid op vakantie gaan. Overigens zie je bovenaan deze pagina de gemiddelde score die Turkish Airlines krijgt.

Ben je na het lezen van je Turkish Airlines review nog op zoek naar andere beoordelingen vliegmaatschappijen? Vakantiepanel.nl heeft diverse beoordelingen luchtvaartmaatschappijen. Zo kun je hier snel en gemakkelijk ervaringen met Transavia, ervaringen Arkefly, KLM review en Turkish Airlines reviews lezen. Op deze manier kun je de juiste keuze voor een luchtvaartmaatschappij maken.

Onderstaand vind je de top 10 beoordelingen vliegmaatschappijen:

Heb je de Turkish Airlines review gelezen en wil je direct een vlucht of je vliegtickets boeken? Bekijk dan hier de actuele prijsinfo Turkish Airlines. Op zoek naar een andere vliegmaatschappij? Bekijk hier beoordelingen vliegmaatschappijen.

Reisaanbieders voor Turkish Airlines

• margreet Jaspers Faijer
    op 15.04.2019:

Klantvriendelijker, behulpzamer zijn bij desks. Klachten serieus nemen. Overstaptijden aanpassen. Is nu te kort. Systemen verbeteren. Ouders beter informeren. Behulpzamer in de vliegtuigen, bij de desks. Afschuifsysteem veranderen in aanpakken op plek zelf. Vertragingen proberen te voorkomen. Klanten beter informeren. Oplichters weren.

• Riepko de Vries
    op 29.03.2019:

Turkish Airlines heeft een slecht systeem voor wat betreft de labeling van ruimbagage, want op basis van de sticker is niet direct duidelijk of deze moet worden doorgelabeld, zodat je je bagage bij een aansluitende vlucht van Turkish Airlines een groot risico loopt dat deze niet automatisch wordt ingecheckt. Ik ken genoeg voorbeelden van andere mensen die hierdoor ook hebben meegemaakt dat zij na een aansluitende vlucht van Turkish Airlines aankwamen zonder hun ruimbagage. Daarom is mijn advies om deze maatschappij te mijden voor wat betreft aansluitende vluchten die samen geboekt zijn.

• Ton Van Hooft
    op 03.02.2018:

Bezint voordat je een ticket boekt en kijk de voorwaarden goed na!

• Musdelif
    op 08.01.2018:

Op tijd reserveren in de hoge seizoen kan het duur zijn.

• Christiaan
    op 31.12.2017:

None. It's great as it is !