Vakantiebeoordelingen Luxor

6.7
    5.5
    ron verhoef
    op 04.02.2013:

Typisch Egyptische stad,chaotisch verkeer,als stad niet zo interessant

Stad ligt aan de nijl, dus veel falukas (zeilbootjes),veel kaleches (koetsen), veel taxis en die willen allemaal dat je van hun diensten gebruik maakt.
    Nog afgezien van de soms irritante verkopers in de winkeltjes, baksis (fooi) veel gevraagde term.

Maar wel goede uitvalbasis voor de interessante excursies naar de beroemde tempels en graven.

Johan Hermus
    op 06.04.2017:

Luxor gebracht door een uitstekende gids !!!!

Indien je een gids nodig hebt buiten het commerciële circuit : één naam : Tony Yousef : Hij is heel toegewijd en is Egyptholoog van opleiding. De meeste gidsen aangesteld door belgische of nederlandse touroperatoren spreken nederlands maar hun kennis is echt basic.... Daarenboven doet hij dezelfd excursies aan tegen 1/3 van de prijs gevraagd door diezelfde reisbureaus. Wij reisden met onze 11-jarige dochter en Tony vertelde op een manier dat zelfs zij alles begreep. Toen we in Aswan waren kreeg mijn echtgenote het lumineuze idee om Tony te contacteren om Abu Simbel te bezoeken : hij zegde toe en had dus een autorit van 2.5u voor de boeg dan nog 2.5u van Aswan naar Abu Simbel. Daar gaf hij zijn uitleg met evenveel passie dan anders, dan terug naar de boot en hij terug naar Luxor. Da's pas passie voor je job hebben !!!

Fr. Woning
    op 08.05.2013:

Luxor startpunt NijlCruise .

Op de dag van aankomst hadden we meteen een druk programma . Na het diner gingen wij met de groep lopend naar de Luxor Tempel die feëriek verlicht was . Bijna een uur liepen we met de gids rond en het was er ook erg druk op ons gemak terug naar de boot . De volgende dag reden we s'avonds met de groep in vier koetsjes door de sloppenwijk van Luxor , vervolgens over een drukke markt met de koetsjes . Daarna een stop om iets te drinken , in het cafeetje was de mogelijkheid om een waterpijp te roken . De fervente rokers in onze groep vonden er niet veel aan .

Verlaan
    op 14.10.2012:

Heel veel indrukken opgedaan

Heel veel gezien Tempels maar ook hoe de bevolking leeft

Henry
    op 31.03.2013:

Het grootste openluchtmuseum op aarde !!

Luxor, de stad met de meeste en mooiste oudheden van heel Egypte, andere plaatsen op aarde verbleken hierbij, Prachtig !

judith
    op 17.01.2011:

mooie archeologische bezienswaardigheden, vriendelijke bevolking

Bevolking is heel vriendelijk, maar wel wat opdringerig. Er is heel veel te zien en te doen in Luxor en ook in de nabije omgeving.

geke
    op 23.10.2012:

midden grote stad mooi strand, toeristisch

prachtige stranden, heerlijk zee water. hotel was kamer was netjes eten was matig

Naima
    op 21.10.2012:

Indrukwekkende en veelzijdige land. Contrast armoede en rijkdom

Het land is afhankelijk van toerisme, veel armoede en dit staat in contrast met de rijke geschiedenis die Luxor heeft. Het zorgt ervoor dat de bevolking mede kan profiteren en overleven als er gelden binnenkomen door het aanbieden van diverse diensten.

Luxor is geschikt voor *

• Avontuur obv 16 beoordelingen
  • Wellness/beauty obv 3 beoordelingen
  • Golfen obv 1 beoordeling
  • Meer obv 1 beoordeling
  • Vissen obv 1 beoordeling
  • Wintersport obv 1 beoordeling

Het weer de komende week in Luxor

Saturday 18-8 Helder/Zonnig
Sunday 19-8 Helder/Zonnig
Monday 20-8 Helder/Zonnig
Tuesday 21-8 Helder/Zonnig
Wednesday 22-8 Helder/Zonnig
Thursday 23-8 Helder/Zonnig
Friday 24-8 Helder/Zonnig

Reisaanbieders voor Luxor

Op deze pagina vind je informatie over Luxor. Ben je op zoek naar een geschikte accommodatie voor jouw vakantie Luxor? Je vindt hier 16 hotels Luxor en 0 appartementen Luxor. Vrijwel elk hotel Luxor heeft vakantiebeoordelingen waardoor je op basis hiervan de juiste keuze kunt maken. Lees wat andere vakantiegangers en experts van hun vakantie Luxor vinden en ga goed voorbereid op vakantie! Hieronder vind je een top 10 hotel beoordelingen Luxor:

Daarnaast hebben we ook vakantie beoordelingen Luxor over de plaats zelf, zodat je weet hoe de plaats door andere vakantiegangers en experts wordt beoordeeld. Je vindt hier o.a. cijfers over restaurants Luxor, shoppen Luxor en bezienswaardigheden Luxor. Ook vind je hier eventuele foto’s Luxor en het actuele weer Luxor. Ben je zelf al een keer in deze plaats geweest? Laat dan direct een vakantiebeoordeling Luxor achter!

Ben jij op zoek naar een all inclusive Luxor of een last minute Luxor? Bekijk hier direct de actuele prijsinfo Luxor voor een vliegvakantie Luxor.

• Johan Hermus
    op 06.04.2017:

www.luxorlocalguide.com op FB : tony yousef Boek zeker een ballonvaart bij Tony : Hoe hij het kan weet ik niet maar de helft van de prijs elders !!!!!

• Fr. Woning
    op 08.05.2013:

Wij hebben erg genoten van de Nijlcruise , we hadden goede nette kamers , complete badkamer . Het eten was volpension . Elke dag word je handdoek in een andere vorm gevouwen , voor de dames b.v een hartje , ze hopen zo fooi te krijgen . De bediening aan boord is een mannen aangelegenheid .

• Henry
    op 31.03.2013:

Als de economie in Egypte weer aantrekt meer aandacht aan zwerfvuil opruimen geven, minder lastigvallen van toeristen in souks en op straat, koetsjes en taxi's en mensen rustig in winkels laten kijken zonder opdringerig verkoopgedrag. Het vragen om fooien loopt de spuigaten uit. Ik ben hier meer dan 30 maal geweest en het is erger dan ooit.

• ron verhoef
    op 04.02.2013:

Vooraf altijd de prijs bedingen indien gebruik maken van taxis,kaleches,falukas. De markt ( Souk) is een bonte verzamelijng van winkeltjes en marktkramen met allerhande artikelen.Afdingen is een must.

• geke
    op 23.10.2012:

jammer van het matige eten, in verhouding een goedkope super vakantie