VIK Arena Blanca reviews

6,1

Laatst bijgewerkt: 17 december 2023

Teleurstellende vakantie, geen 4 sterren waard!

Teleurstellend! Wat er op de site bij het boeken omschreven wordt is helaas niet waargemaakt. Het ergste waren de bedwantsen waar niet alleen ik, maar nog vele andere gasten last van hadden. Na vakantie gelijk een bezoekje aan de dokter moeten brengen. Bij aankomst in de kamer trok de wc niet door en kwam er maar een klein straaltje water uit de wastafel. Kamer was zeer verouderd en viel van ellende nog niet uit elkaar. Wel de volgende dag een nieuwe kamer gekregen. Gelukkig wel met een werkende wc en wastafel. Voorderest was het erg gedateerd. Verder was het aanbod qua eten matig maar oké, strand was nog maar 7 meter breed (opgeslokt door de zee), twee zwembaden waarvan 1 afgezet met een lint wegens achterstallig onderhoud. Kortom echt geen aanrader en absoluut geen 4 sterren waard.

Laatst bijgewerkt: 9 december 2023

Mooie vakantie met een randje.De zon het witte strand en de t het weer oké.

De kamer is niet zoals de foto's op de site, het meubilair is achterhaald, airco's doen het niet, vlekken op de kamermuur. Openbare toilet niet in orde(geen tussenschot bij heren toilet, deze is weggehaal en niet teruggeplaatst). Op diverse plekken bladert het verf af. Merendeels van het personeel straalt geen gastvrijheid. Het strand is klein maar wel goed. Het eten is niet spectaculair, maar wel te doen. De zon het witte strand en de t het weer oké.

Laatst bijgewerkt: 25 november 2023

Onze ervaring

8 daagse reis, 2 dagen reizen, 6 dagen in het resort. De keuze in de diverse restaurants is prima , voor elke smaak is er iets ( Vegetarisch of vlees) de groentebar is uitgebreid en van alle soorten salades voorzien.. Op vrijdagavond kun je tegen extra betaling nog deelnemen aan een zeer uitgebreid diner met vis en/of vlees. Al met al voor ons een geslaagde vakantie. Wel een tip: november staat in de Dominicaanse Republiek wel bekend om veel regen en soms wind, wij troffen het prima maar het kan ook anders.

Katumua Ndio
Laatst bijgewerkt: 24 november 2023

Domincan vakantie

De reis begon wat slecht want ik kon de documenten voor mijn transfer niet terugvinden op de website en de transfer stond niet klaar met een plakkaat dus heb ik 1h lang moeten zoeken en ik heb de nodige documenten uiteindelijk kunnen vinden op de app maar ik vind wel dat prijsvrij op zen minst alles via e-mail kunnen doorsturen! Tevens kreeg ik geen melding van tevoren dat ik een eticket moest hebben om de Dominicaanse Republiek te betreden. Prijsvrij geeft wel algemene info voor landen op hun website maar dit is misschien wel iets dat jullie ook op mail kunnen zetten! Het begin was dus vrij irritant maar ben wel uiteindelijk bij het hotel geraakt. VIK hotel is gezien als een 4 sterren resort maar voelt meer aan als een 2/3 sterren omdat het hotel zeer verouderd is en toch wel dus toe is aan veel vernieuwing en verbouwing. Er is geen lift in het hotel en was op het derde verdiep, wat wel op den duur lastig was. Het persoon is wel super vriendelijk en behulpzaam en de restaurant en snacks waren erg heerlijk. Er was iedere dag iets anders behalve wat minder variatie tijdens het ontbijt maar wel genoeg. De uren voor het eten waren ook ideaal. Het hotel is echt vlak voor het Atlantische oceaan gelegen en ze hebben geprobeerd een “strand” te creëren maar het is echt wel krap met hier en daar strandstoelen. Wij zijn heel ver van de centrum en dus is het best om alle activiteiten op voorhand te regelen, dit kan ook via het hotel. De kamer vond ik heel groot en genoeg ruimte maar wel niet super proper. Er waren heel veel haren op de grond van andere kamers omwille van het feit dat ze enkel dwijlen en niet stofzuigen. De badkamer was heel oud en de douchekop en water heel zacht tijdens het douchen.

Mw. B.W. Elzinga
Laatst bijgewerkt: 26 augustus 2023

8 dagen relaxen

Heerlijke accommodatie om bij te tanken, knus en groot genoeg om te genieten

Hr. C. Velter
Laatst bijgewerkt: 24 augustus 2023

Laatst bijgewerkt: 29 oktober 2022

Mooie resort direct aan de zee gelegen

Groot resort, 5 gebouwen met kamers, direct aan de zee gelegen. Buffet wel te doen, snackbar vond ik tegenvallend. Elk dag het zelfde. Op een gegeven moment heb je t wel gehad natuurlijk. Voor de rest genoeg keuze aan drankjes enz. Genoeg ligstoelen zowel aan het strand als bij de zwembad. Jammer alleen dat de spa gesloten was. Voor de rest zouden we weer erheen kunnen gaan hoor.

Laatst bijgewerkt: 9 augustus 2022

Een verouderde hotel

Het hotel ligt afgelegen, wel aan een mooie strand. Jammer dat er zoveel sargas was, niet fijn zwemmen. Kamers zijn oud en worden niet goed schoongemaakt. Het eten was niet uitgebreid, maar wel lekker. Receptie personeel: het lijkt alsof ze je niet serieus nemen, als je met vragen komt. Vragen die ik had, bleven onbeantwoord. Ook kon je alleen met dollars betalen en ze hanteren een andere koers, wat maakte dat dollar veel meer waard was. Zwembad was wel schoon en werdt elke dag schoongemaakt. Pizza’s die de hele dag vers werden gemaakt waren erg lekker.

Laatst bijgewerkt: 5 augustus 2022

Prima hotel met vriendelijk personeel.

Wij zijn van 17 juli tot en met 1 augustus in dit hotel geweest. Prima hotel, eten was prima en elke avond aten we wat anders. Het personeel was erg vriendelijk/ Wij hebben een heerlijke vakantie gehad/

Laatst bijgewerkt: 1 augustus 2022

Top hotel, pal aan het strand met een prachtige tuin. Goede service, goed eten/drinken.

Wat een top hotel hebben wij geboekt. Het was een relaxte sfeer. Geen beddenstress op het strand maar keuze genoeg. Ook bij het zwembad. Handdoekservice. Prachtige tuin en pal aan het strand. Schoon overal in het hotel ook op de kamer. Grote bedden die ook nog eens heerlijk liggen. Goed eten/drinken. Alles in gesitueerd in open gebouwen waar een heerlijk windje staat. Wij hebben het geweldig gehad!! Top.