7.2
    8.1
    Astrid
    op 03.02.2018:

boeken via KLM flight bundle boeken een ramp: NIET DOEN!!

Mijn ervaring met het boeken bij KLM zijn prima, maar KLM biedt nu een nieuwe service aan; flight bundle. Een ramp! Zij zeggen dat je gegarandeerd kan vliegen wanneer jij wilt;
    Is onjuiste informatie. Boeken gaat vaak verkeerd
    , maar geen idee wanneer en waarom

carensa
    op 21.01.2014:

priema

het was heel prettig te vliegen met klm .heel lieve cabiniene persoonel .gaat zo door je voelt je geld waart .

l nieuwelink
    op 04.11.2018:

KLM: slechte kwaliteit klantenservice en slechte afhandeling klachten

KLM TAKES CARE.. nou echt niet!!! Een klacht ingediend bij KLM waarop ze niet eens reageren! Een dikke dikke onvoldoende voor KLM! Op 7 september zouden we naar Osaka vliegen, door typhoon niet mogelijk dus moesten we omboeken. We hadden 5 september al 2 opties van klantenservice gekregen, mocht vlucht niet doorgaan. Op 6 september werd duidelijk dat onze vlucht definitief niet zou doorgaan en wilden we dus 1 van de opties gaan vastleggen, bleken opties helemaal niet te kunnen! Uiteindelijk konden we met veel moeite een reis boeken op 8 september, een etmaal later: een dag later weg, 7 uur langer reistijd , 2 keer overstappen ipv directe vlucht... door fout van medewerkster klantenservice hadden we dus veel "extra gedoe". Met name het feit dat dat KLM zich niet voor verontschuldigde voor hun nalatigheid en voor deed komen dat dit soort zaken nu eenmaal zo gebeurden, viel bij ons verkeerd. Daarom klacht ingediend. Vervolgens na 1 reactie reageren ze niet meer. Wat ons betreft maakt KLM zijn missie niet waar. KLM zijn missie volgens hun eigen woorden: Vanuit de kerngedachte dat onze KLM’ers ons merk vormen, zijn we ervan overtuigd dat we het verschil kunnen maken door onze klanten onvergetelijke ervaringen te bezorgen. Dat zit in ons DNA. Dankzij onze oprechte aandacht voor onze klanten voelen zij zich erkend, prettig en op hun gemak. .. nu een ONVERGETELIJKE ERVARING HEBBEN ZE ONS ZEKER GEGEVEN, ALLEEN NEGATIEF HELAAS EN ERKENNING DOOR KLM ALS JE NIET EENS MEER REAGEERT OP EEN INGEDIENDE KLACHT? .. Wat ons betreft flink teleurgesteld in de klantgerichtheid en kwaliteit van KLM.

M
    op 09.12.2018:

Klantvriendelijkheid grondstewardess ver te zoeken

Klantvriendelijkheid grondstewardess ver te zoeken.

Dit betreft een klacht wat gaat over 1 persoon die ons had geholpen van KLM, en het betreft absoluut niet iedereen die ons had geholpen bij KLM gisteren.

Op zaterdag 8 december 2018 omstreeks 18:00uur bracht ik mijn vader (beide van Chinese afkomst) naar Schiphol. Hij ging naar Singapore vluchtnummer KL0835. We moesten aanwezig zijn bij vertrekhal 2 balie 13. Daar stond een vriendelijke mevrouw zij wou mijn vader zijn boardingspass zien. Ik legde haar uit dat ik mijn vader online had ingecheckt en geen boardingspass had uitgeprint. Dit was geen probleem, en bovendien zei ze dat ik wel met m’n vader mee mocht om hem te helpen. Want ze begreep dat mijn vader de Nederlandse taal niet goed beheerst en ook van oudere leeftijd is (ze wou niet dat m’n vader de koffer zelf op de band ging doen). Ik liep verder toen zat daar een andere mevrouw van KLM en ook aan haar uitgelegd dat ik niet mee vlieg maar gewoon de online check in wil laten zien, dat was wederom geen probleem. Ze ging de boardingspass voor m’n vader uitprinten en ik mocht hem helpen om de koffer in te checken. Ik zei ik heb t nooit eerder gedaan, dus ik weet niet hoe t moet. Ze zei daar staat iemand als jullie hulp nodig hebben. Prima, alles was inderdaad vrij makkelijk. Totdat we de bagagesticker moesten vastmaken aan de koffer. Ik heb voorheen weleens mensen t zien doen, dan moesten ze de sticker afhalen en om de hendel heen doen. Maar ik had gewoon niet door hoe t werkte, ik zag dat er een lange rij stond met passagiers en wou ik niet te veel prutsen. Toevallig stond een mevrouw van de KLM naast me andere passagiers helpen. De passagiers liepen weg dus ik was in veronderstelling dat ze klaar was, en zei mevrouw mag ik u wat...... toen zei ze gelijk One moment please! Ze was blijkbaar nog bezig. Ze kwam terug en ik zei: nou ik ben best ver gekomen met dit apparaat maar ik weet niet hoe de sticker werkt. Ze zei: u doet m door de hendel heen van de koffer... dus ik draaide me om en deed dat en ik wou me omkeren om te zeggen en nu verder? Toen was ze weg, ik zag dat ze alweer andere passagiers aan het helpen was. Dus ik riep haar na (wat ik achteraf niet had moeten doen, en gewoon naar toe had moeten lopen), maar goed ze reageerde niet. Dus ik verhief misschien wel m’n stem, ze reageerde heel erg aangevallen en zei gelijk wilt u uw stem niet zo verheffen. Ik zei toen ik was met u in gesprek, u liep weg daarom riep ik u. Ze zei vervolgens ik heb u toch uitgelegd wat u moest doen? Ik zei toen ik vond dat niet duidelijk. Zei ze gewoon: begrijpt u geen Nederlands? Pardon dacht ik? Ik moest even nadenken wat ze nou precies bedoelde, in wat voor taal was ik dan met haar aan het voeren? Uiteindelijk heeft ze gezegd de sticker zelfklevend is en je hoeft m maar tegen elkaar aan te drukken... dat staat ook in de instructies. Dus binnen 1 minuut heeft ze naar mijn gevoel mij GEDISCRIMINEERD en ook nog GEKLEINEERD. Ik had geen zin in discussies en zei toen sorry ik ben gewoon niet zo slim. Voor mij was t klaar, ik wou gewoon de koffer erin doen en wegwezen. Maar nee die mevrouw begon toen; voor de VOLGENDE keer mag u hier niet meer komen dit gedeelte is alleen voor passagiers. Ik wou uitleggen dat de 2 collega’s voor haar vertelden dat ik m’n vader mocht helpen, maar daar wou ze niet naar luisteren en zei botweg daarom zeg ik ook voor de VOLGENDE keer en zette ze een voldaan gezicht op.

Nou vind ik dit echt niet kunnen natuurlijk. Ik heb via whatsapp een klacht ingediend bij KLM. Ze begrepen mij en zullen dit intern doorzetten. Maar wat ik wil is dat die medewerkster mij haar oprechte excuses aanbiedt. Maar dat is weer niet mogelijk. Ik hoop daarom op deze manier (spijtig genoeg om dit in het openbaar te zetten) dat de medewerkster dit leest en even goed gaat nadenken of deze baan wel zo geschikt is voor haar. Want ook al sprak ik geen woord Nederlands had zij en kon zij mij op tientallen andere manieren helpen. En ik hoop dat KLM echt deze desbetreffende medewerker op aanspreekt dat haar gedrag niet ok is. Want voor een persoon als ik (Chinees van de buitenkant) die geboren en getogen is in Nederland en Algemeen Beschaafd Nederlands spreekt is dit heel kwetsend, blijkbaar speelt de lichaamskleur in deze situatie bij deze medewerkster een grote rol.

Arnold
    op 24.08.2018:

Super vriendelijk en niets was te veel

Goede ervaring en zeker voor herhaling vatbaar. Alles was tip top geregeld.

Johan Albert
    op 25.11.2017:

heel slecht

Tot 2x toe geen stoelkeuze kunnen maken tijdens het inchecken 24 uur voor vertrek. gevolg: ik had een plaats in het midden en dat met mijn lange benen ! De stoelkeuze was zowel op de heen- als ook de terugreis niet toegangkelijk. advies van een andere passagier: voortaan meteen KLM klantenservice bellen die regelen dat dan, maar er is geen structurele oplossinggeboden.
    Verder was de beenruimte veel te klein. Nu is het vergelijkbaar met RyanAir maar tegen een veel hogere prijs. Transavia is zelfs beter en ook andere maatschappijen. Slechte prijs/lwaliteit/service verhouding

Nico

Redelijk

Nou we hadden extra been ruimte geboekt dat was prima maar de ruimte in de stoelen is veel te krap voor een vlucht van bijna 8 uur voor de extra kosten die je betaald moet worden vindt ik het een afgang we zatten op stoelen 51b en 51 c

Guus
    op 05.02.2018:

De betrouwbare blauwe Mama-Bird

Ik heb met vele maatschappijen gevlogen maar de KLM really do takes the biscuit. Maar er is altijd nog ruimte voor verbetering.
    Altijd vol trots met de KLM gevlogen.

Keep up de good work!

Reisaanbieders voor KLM

Op deze pagina vind je informatie over KLM en tips KLM. Vakantiepanel.nl heeft scores van vakantiegangers en experts over beenruimte KLM, hygiëne KLM en prijs/kwaliteit KLM. Behalve de verschillende scores zijn er ook KLM reviews waarin vakantiegangers tekstueel hun score en ervaringen met KLM toelichten. Dankzij deze vakantiebeoordelingen kun je de juist keuze maken en goed voorbereid op vakantie gaan. Overigens zie je bovenaan deze pagina de gemiddelde score die KLM krijgt.

Ben je na het lezen van je KLM review nog op zoek naar andere beoordelingen vliegmaatschappijen? Vakantiepanel.nl heeft diverse beoordelingen luchtvaartmaatschappijen. Zo kun je hier snel en gemakkelijk ervaringen met Transavia, ervaringen Arkefly, KLM review en Turkish Airlines reviews lezen. Op deze manier kun je de juiste keuze voor een luchtvaartmaatschappij maken.

Onderstaand vind je de top 10 beoordelingen vliegmaatschappijen:

Heb je de KLM review gelezen en wil je direct een vlucht of je vliegtickets boeken? Bekijk dan hier de actuele prijsinfo KLM. Op zoek naar een andere vliegmaatschappij? Bekijk hier beoordelingen vliegmaatschappijen.

Reisaanbieders voor KLM

• l nieuwelink
    op 04.11.2018:

Erkennen als je een fout hebt gemaakt, en klant compenseren> Dan krijg en houd je en tevreden klant.

• Arnold

• Nico

Deze stoelen 51abc vervangen voor twee redelijke stoelen

• Peter
    op 15.03.2018:

Maak de comfort Sears goedkoper want andere airlines hebben vaak al meer beenruimte in de economyclass . Ga nu zelf ook kijken naar andere airlines om toch 400 euro te kunnen besparen op been lengte want koop altijd twee tickets voor mijzelf en mijn vrouw die echt geen extra beenruimte nodig heeft maar je wilt toch bij elkaar zitten want je weet nooit wat er kan gebeuren.