7.2
    8.1
    D. Peters
    op 26.05.2020:

Shame on You!

Wij hebben een reis geboekt naar Thailand, eind juni 2020, die start met een vlucht van KLM naar Bangkok. Nu mag ik tot eind juni Thailand niet in als toerist (het land zit dicht ivm Corona), en dus kan de reis dus niet doorgaan. Navraag bij de KLM leert dat de vlucht nog niet is gecanceled , immers die wordt o.a. voor repatriëring van Thaise inwoners ingezet (zij mogen wel het land in). Ik wordt dus feitelijk bij de landsgrens afgezet, en daar mag ik het land niet in. Tot mijn verbazing meldt de KLM dat dat niet hun probleem is. Ik heb in de afgelopen jaren toch een ander beeld opgedaan van KLM als deze budget airline houding. Mijnheer Rutten vraagt ons begrip te hebben voor de positie van de KLM in Coronatijd, maar waar is het begrip van de KLM? Zeer teleurgesteld in deze houding naar passagiers toe die al jaren voor hen kiezen. Als je het mij vraagt is dit gewoon een manier om onder de refund optie die de EU ze verplicht uit te komen. Shame on you, KLM! Nederlands trots ???

Gien
    op 08.02.2018:

Topmaatschappij

Heel fijn om met KLM te vliegen, altijd goed!. Heel fijn om na India weer vertrouwd met KLM te vliegen.

Guus
    op 05.02.2018:

De betrouwbare blauwe Mama-Bird

Ik heb met vele maatschappijen gevlogen maar de KLM really do takes the biscuit. Maar er is altijd nog ruimte voor verbetering.
    Altijd vol trots met de KLM gevlogen.

Keep up de good work!

BRA Vermeulen
    op 24.03.2020:

Oké, met uitzondering van entertainment en klantendienst

Oud vliegtuig dat nu aan de grond zal blijven. Entertainmentsysteem werkte de hele vlucht niet, ook niet bij onze buur. Meerder keren een poging gedaan om systeem te resetten. Tevergeefs. Leuk als je weet dat je vrouw vliegangst heeft en enkel deze vlucht 'ondergaat' om dochterlief te bezoeken die een jaar in Curaçao werkt. Ook armleuning kon niet ingeklapt en stoelen enkele cm achteruit. Klacht ingediend en om een compensatie gevraagd. Vlug antwoord, maar de aangehaalde (non)argumenten slaan werkelijk alles. Eerste antwoord: "U vraagt om een compesnatie voor het geleden ongemak. Vanuit economisch belang en om de voorwaarden voor al onze passagiers duidelijk en transparant te houden zijn wij, gezien de huidige situatie met de coronaviruspandemie, niet in staat positief te reageren op uw verzoek een compensatie aan te bieden." Ik reageer dat ik niet akkoord ga. Weer antwoord: "Hartelijk dank voor uw bericht, het spijt mij te lezen dat u niet eens bent met mijn besluit. Ik heb uw verzoek om een compensatie te geven heroverwogen, en moet u helaas meedelen dat ik bij mijn besluit blijf. Graag geef ik u meer uitleg. KLM moet, om als commerciële onderneming te overleven, op dit moment een streng beleid voeren." In een reactie wijs ik erop dat dit niet terzake doet en vraag een compensatie van 50 euro (5% van twee tickets). Nieuw antwoord: "Harteljk dank voor uw reactie, ik kan mij goed voorstellen dat u op moment erg teleurgesteld bent in KLM, ik moet u echter meedelen dat wij niet zullen meegaan in uw verzoek en bij ons standpunt blijven. Wij informeren u hierbij dat wij uw bericht hebben toegevoegd in uw dossier en dat KLM niet meer zal ingaan op verdere correspondentie over dit onderwerp." Mijn laatste reactie: "Ik stel voor dat u uw info over 'Entertainment tijdens uw vlucht' aanvult als volgt, zodat de klant duidelijk weet dat hij niet op een compensatie hoeft te rekenen als dat Entertainment niet functioneert. Bovendien spaart u op deze manier - zeker bij een commerciële onderneming die moet overleven - veel tijd die u nuttiger kunt besteden dan klanten te weigeren waar ze gewoon aanspraak op moeten maken:
    Als de techniek het laat afweten tijdens uw vlucht, dan beschouwen wij dit als overmacht en kunt u op geen enkele manier aanspraak maken op een compensatie, van welke aard ook." Voegt u dit ook maar toe aan mijn dossier, waar u toch niets mee aanvangt. Ik schaam mij in uw plaats." Ik zal nu bezwaar maken via Test-Aankoop omdat de website van KLM duidelijk vermeldt m.b.t. Entertainment: "U geniet van dit alles op een persoonlijk interactief beeldscherm ..." Lekker niet, dus. Nog dit: cabin crew gaf aan dat er vaak problemen mee zijn, maar dat er niets aan gedaan wordt, temeer omdat veel te weinig mensen een klacht formuleren. Bij deze een warme oproep dat wél te doen.

Johan Albert
    op 25.11.2017:

heel slecht

Tot 2x toe geen stoelkeuze kunnen maken tijdens het inchecken 24 uur voor vertrek. gevolg: ik had een plaats in het midden en dat met mijn lange benen ! De stoelkeuze was zowel op de heen- als ook de terugreis niet toegangkelijk. advies van een andere passagier: voortaan meteen KLM klantenservice bellen die regelen dat dan, maar er is geen structurele oplossinggeboden.
    Verder was de beenruimte veel te klein. Nu is het vergelijkbaar met RyanAir maar tegen een veel hogere prijs. Transavia is zelfs beter en ook andere maatschappijen. Slechte prijs/lwaliteit/service verhouding

Roeland
    op 14.01.2014:

Betrouwbare maatschappy

Helaas loopt het zitcomfort bij KLM in de economie klas steeds verder achteruit. Het is gewoon niet leuk meer, je zit als haringen in een ton. Eten is bijna onmogelijk en als je bij het raam zit moet je acrobatische toeren uitvoeren om in het gangpad te komen voor b.v. toiletbezoek en ik ben echt niet dik.

Truus

Moest twee keer verplaatsen

L Linden
    op 13.01.2020:

na 20 jaar, nooit meer

Zeer slechte service van KLM, geen goede klachtafhandeling. Dit is mijn laatste vlucht met KLM. Klacht afhandeling via telefoon, email en ticket service achteraf verliep zeer moeizaam. KLM onwaardig.

Reisaanbieders voor KLM

Op deze pagina vind je informatie over KLM en tips KLM. Vakantiepanel.nl heeft scores van vakantiegangers en experts over beenruimte KLM, hygiëne KLM en prijs/kwaliteit KLM. Behalve de verschillende scores zijn er ook KLM reviews waarin vakantiegangers tekstueel hun score en ervaringen met KLM toelichten. Dankzij deze vakantiebeoordelingen kun je de juist keuze maken en goed voorbereid op vakantie gaan. Overigens zie je bovenaan deze pagina de gemiddelde score die KLM krijgt.

Ben je na het lezen van je KLM review nog op zoek naar andere beoordelingen vliegmaatschappijen? Vakantiepanel.nl heeft diverse beoordelingen luchtvaartmaatschappijen. Zo kun je hier snel en gemakkelijk ervaringen met Transavia, ervaringen Arkefly, KLM review en Turkish Airlines reviews lezen. Op deze manier kun je de juiste keuze voor een luchtvaartmaatschappij maken.

Onderstaand vind je de top 10 beoordelingen vliegmaatschappijen:

Heb je de KLM review gelezen en wil je direct een vlucht of je vliegtickets boeken? Bekijk dan hier de actuele prijsinfo KLM. Op zoek naar een andere vliegmaatschappij? Bekijk hier beoordelingen vliegmaatschappijen.

Reisaanbieders voor KLM

• BRA Vermeulen
    op 24.03.2020:

Stewardessen gaven zelf aan dat veel te weinig mensen een klacht indienen als iets niet naar behoren werkt in dit oude vliegtuig. Veel zaken worden niet geregeld omdat er zogenaamd geen klachten zijn. Dien altijd klacht in en vraag compensatie: je hebt toch betaald voor de service die KLM naar eigen zeggen garandeert.

• L Linden
    op 13.01.2020:

klantenservice reorganiseren

• Ruth Boschmans
    op 01.03.2019:

Wel een gedoe met de handbagage! Ik zit op stoel 43a en mijn handbagage werd in een kaste gedaan bij stoel 36a. Met mijn loopkruk.Kan iedereen niet gebruiken maken van het handbagage kastje op eigen stoelnummer? Irritant is dat als ik iets nodig heb uit mijn trolley! Waardeloos geregeld!

• Franklin
    op 07.02.2019: