TUI BLUE Bahari Zanzibar reviews

Laatst bijgewerkt: 2 januari 2024

Laatst bijgewerkt: 17 februari 2020

is een prachtig en gezellig resort waar veel voor de gasten gedaan wordt.

Wij hebben hier een fijne vakantie gehad. Fijn gezwommen en gezond en steeds was er het vriendelijke personeel die ons verblijf zo aangenaam mogelijk wilden maken. Ook werd er 's avonds regelmatig wat extra's georganiseerd met muziek en dans rond het zwembad en op het strand.

Laatst bijgewerkt: 2 april 2017

echt een droom

superkamer met uitzicht op de tuin en de zee. onderaan de trap van 55 treden (verplichte work-out) vind je een eenvoudig zwembad met een apart kindergedeelte. maar ook het buffetrestaurant (waar de keuze van broodbeleg iets uitgebreider had gekunt) en de diverse specialiteiten restaurant. tijdens het verblijf van een week kom je eenvoudig niet aan alle restaurants. mooi om te zien dat een paar keer per week ofwel het zwembad of het strand worden omgebouwd tot thema-area waar je naast heerlijk eten ook getrakteerd word om diverse shows. zeer vermakelijk. het strand wordt iedere morgen ontdaan van het zeewier (hebben ze tot 12.30 uur de tijd voor ivm vloed). op dat strand staan de beach-boys hun waren aan te bieden, sommige in traditionele Masai kleding. de begeleiding naar het rif tijdens de eb-periode is de moeite waard. naast de uitleg, het vangen van mooie visjes en zeesterren is het raadzaam de mannen te volgen. zowel op de heen- als op de terugtocht. ga je te laat terug moet je echt zwemmen. tocht neemt zo'n anderhalf uur in beslag. cash-afrekenen van een eventuele late-check-out blijft bijzonder en lijkt onderhandelbaar. zo ook de excursies via het hotel/receptie. maar zeker de moeite waard. personeel is oprecht vriendelijk en behulpzaam. aan het eind van je verblijf word je gevraagd om feedback. op dit formulier word ook gevraagd naar één eventueel personeelslid dat je verblijf positief heeft beïnvloed. vraag, als je dit wilt dus even goed naar de naam van dit personeelslid. altijd leuk. personeel vind het leuk als je probeert de taal te spreken (een paar woordjes komen iedere dag en de hele dag terug :-) . op het strand word een kleine tip gewaardeerd als de bestelde drankjes aan je bedje worden gebracht. flesjes koud water worden rond 10.00 uur rondgebracht. heel prettig. op het strand staat dag en nacht (ja ook 's nachts) bewakingspersoneel. veilig gevoel. animatie: overdag, los van de aqua-gym, niet veel van gezien (ook niet geprobeerd overigens). tijdens de thema-diners zeer vermakelijk. blijf het vreemd vinden dat je bagage in een ander busje dan jijzelf vervoerd word naar de accommodatie. op de terugreis was het bagage-busje zelfs langer onderweg dan het passagiersbusje. op mijn vraag waar wij op het vliegveld werden herenigd met onze bagage werd door de hostess nogal laconiek gereageerd. beetje gek.