Shangri La Al Waha

Marlies Mensink
Marlies Laatste update op 17.06.2011:
    • Algemene beschrijving

Dit hotel bestaat uit drie gedeeltes. Het hoofdgebouw noemt men het zakelijke gedeelte. Hier heb je de meeste restaurants, de winkeltjes etc. Hier verblijven de stellen, zakenreizigers, incentives etc. Dit heet het Al Bandar gedeelte.

Links hiervan heb je nog een gedeelte dat chiquer is en waar alleen 18+ mag verblijven. Hier zitten de honeymooners en klanten die iets rustiger en unieker willen zitten (dit stuk heeft een eigen strand).

Rechts van het hoofdgedeelte zit het Al Waha gedeelte. Dit gedeelte is voor de families met kinderen. Hier heb je ook de grote familiekamers en is er een speelruimte. Hier heb je de zgn. Lazy River: een riviertje waar je op een band kunt “varen”.
    • Ligging:

8 Tov het strand: direct aan het strand. Tov centrum: ca. 30 min. rijden.
    • T.o.v. winkels:
    • Bereikbaarheid:
    • Transfertijd vliegveld:
      30-60 minuten
    • Faciliteiten:

10 Wij hebben alleen gebruik gemaakt van het zwembad en de restaurants. Maar tijdens de rondleiding zagen we dat alles tot in de puntjes verzorgd was.
    • Zwembad:
    • Wellness faciliteiten:
    • Parkeergelegenheid:
    • Eten & Drinken:

10 We hebben hier een lunch en een ontbijt genuttigd. Fantastisch.
      Zeer goed

Wij hebben ontbeten in de ontbijtzaal. Dit is geen zaal maar een speels opgezette ruimte met verschillende niveauverschillen. Heel gezellig. Daarnaast hebben we een lunch gehad in een restaurant aan de zee. Ook dit was in een intieme setting opgezet. De service was perfect, net als het eten.

• Kamers:

10 Wij hadden een luxe kamer in het Al Bandar gedeelte. Een prachtig groot terras met twee loungestoelen. Maar ook de "gewone"kamers waren super.
    • Inrichting/sfeer:
    • Grootte:
    • Onderhoud/staat:
    • Hygiëne:
    • Kindvriendelijkheid:

10 Voor klanten die een luxe verblijf met de kinderen prefereren is dit een ultiem geschikt hotel. Zij verblijven dan in het Al Waha gedeelte. Dit betekent niet dat ze de hele dag aan dat gedeelte moeten liggen; zij kunnen ook bij het rustige Al bandar gedeelte gaan liggen. Hier worden ook om de paar dagen de kleine schildpadjes die de afgelopen dagen op het strand zijn geboren losgelaten in de zee. Heel schattig om te zien en daar komen heel veel kindjes op af.
    • Kinderclub:
    • Kinderbad:
    • Speeltuin:
    • Service personeel:

10 Het personeel is geweldig vriendelijk en behulpzaam.
    • Hygiëne:

10 Het hotel is op en top schoon.
    • Algemene ruimte:
    • Sanitair:
    • Zwembad:
    • Prijs/kwaliteit:

10 Wie bereid is wat meer te betalen en houdt van luxe is dit een prefect hotel.
    • Nationaliteiten die veelal komen:

Nederlandse, Engelse, Duitse, Italiaanse, Canadese, Scandinavische, Amerikaanse, Franse
    • Geschikt voor:

Watersport, Duiken, Golfen, Vissen, Winkelen, Zon, Avontuur, Cultuur, Actief, Culinair, Wellness/beauty
  • Tips van Marlies Dit hotel is geschikt voor mensen die graag een heerlijk vakantiehotel willen waar veel faciliteiten zijn. Ondanks dit krijg je geen gevoel van massaliteit en behoudt het hotel zijn Omaanse karakter.

Naar boven