Vakantiebeoordelingen Utrecht

• (Water)sporten
    • Strand/ meer
    edwin
    op 18.10.2011:

leuke pleinen, moooie grachten, prachtige dames

Utrecht is een gezellige stad. Een heerlijk groot dorp met alles erop en eraan. goede restaurants en alles op korte afstand

op 02.11.2019:

Utrechts Stadsarchief .

Een dagje naar Utrecht bracht ons naar het stadsarchief , waar een nieuwe expositie was ingericht . Namelijk het hart van de binnenstad . Met de museumkaart mochten wij naar binnen en kregen daartoe een entree kaartje . Na de grote verbouwing heeft men de bovenverdieping opnieuw ingericht . Wij borgen onze bagage op in een gratis kluisje . De tentoonstelling was apart ingericht ook voor de jeugd . Na onze rondgang zijn we met ons kaartje naar Restaurant De Rechtbank gegaan en hebben daar met ons entreekaartje gratis koffie gedronken .

op 29.01.2013:

Een bruisende stad .

Wij zijn al diverse keren in Utrecht geweest , we gingen b.v elk jaar naar de Vakantiebeurs . De grote trekker is de oude binnenstad , met de Domtoren , de Oude Gracht . Rond het centraalstation gaat de heleboel op zijn kop en keert het water van de Singel weer terug.

op 19.07.2017:

Winkelcentrum Hoog Catherijnen .

Vanuit het centraalstation Utrecht naar de stad en de markt , moet je nog steeds door een doolhof , men zegt dat het mooi word . Gelukkig zijn enkele delen klaar . De hernieuwde singelgracht loopt onder Hoog Catherijnen door en is op sommige plekken te zien als een vijver .

op 12.01.2017:

De Vakantiebeurs .

12/01 Vaak gingen we naar de Vakantiebeurs in Utrecht . De laatste jaren kwam er de klad in . Tot we van de week besloten om weer een naar de Vakantiebeurs te gaan . Met de trein van Bussum naar Utrecht en lopen naar de beurshallen , het is er meestal druk . Eerst maar onze jas , afgegeven . Vooraf uitgezocht wat we wilde gaan zien en niet te veel folders meenemen . Onze keuze viel op kamperen , busreizen , hotel aanbiedingen in binnen en buitenland . Af en toe een drankje halen en kijken of je nog bekende ziet vanuit de reiswereld . Laat in de middag , we waren moe van het slenteren , zijn we nog wat gaan eten in de binnenstad van Utrecht . Na het spitsuur met de trein terug naar Bussum

op 08.06.2017:

Rond de jaren 1920 , in Wijk C .

We hadden nog even een uurtje over en zijn een klein museumpje ingegaan , Een museum die de armoede uitdraagt uit de jaren 1920 .Men woonde in te kleine woningen en in smalle straatjes of stegen . Tijden de rondgang door het museum krijgt men een kleine beurs mee met negen munten . Die moet je dan in een aantal kastjes deponeren , waarbij je dan steeds een ander verhaal uit die tijd te horen krijgt . Men heeft schaal modellen gemaakt van karren , die vroeger door de straten reden . Zoals de kar v/d olieman, de scharensliep , de scharensliep enz . Tot slot beneden in het restaurantje , koffie gedronken . . . . . . .Het is een apart museum in de Wijk C in Utrecht .

op 21.11.2017:

Een reisje naar Utrecht .

Met de trein naar Utrecht , vervolgens naar de bus gelopen , lijn 28 moesten we hebben , Een drukken lijn ( veel studenten ) , bij de Uithof stapten we uit en liepen verder naar de Botanische Tuin . De Museumkaart getoond en verder de Botanische Tuin in . Zonder informatie , of een plattegrond . De tuin is aangelegd , rond en op een deel van het fort , dat vroeger was aangelegd , ter verdediging van de Hollandse waterlinie . De tuin maar in , de grote rotstuin maar gedeeltelijk bekeken , het was er nogal glad . Een rondje langs de grote vijver , een bezoek aan de tropische kassen en tot slot naar de Doe Tuin voor de jeugd . Ondanks het miezerige weer hebben we toch veel kunnen zien . We bevelen het aan .

op 29.01.2016:

Utrecht veranderd .

29/01 Utrecht is bekend om zijn vele museums , waarvan de meeste liggen in de museumwijk , iets buiten het centrum . Vanuit het centraalstation komt men weldra in het winkelcentrum Hoog Catharijne .Ook de weekmarkt gehouden in het centrum trekt veel bezoekers . Een wandeling langs de oude gracht , het kan er wel eens druk zijn . Het beste wandelt men tegen het tegemoet komend verkeer in . Er zijn vele gezellige en betaalbare restaurantjes , in het centrum te vinden . Een uitdaging in Utrecht , is het beklimmen van de Domtoren .

Utrecht is geschikt voor *

• Natuur obv 1 beoordeling
  • Vissen obv 1 beoordeling

Het weer de komende week in Utrecht

Friday 27-11 Neerslag
2 -1
Tuesday 1-12 Bewolkt
Wednesday 2-12 Bewolkt
Thursday 3-12 Bewolkt

Op deze pagina vind je informatie over Utrecht. Ben je op zoek naar een geschikte accommodatie voor jouw vakantie Utrecht? Je vindt hier 10 hotels Utrecht en 0 appartementen Utrecht. Vrijwel elk hotel Utrecht heeft vakantiebeoordelingen waardoor je op basis hiervan de juiste keuze kunt maken. Lees wat andere vakantiegangers en experts van hun vakantie Utrecht vinden en ga goed voorbereid op vakantie! Hieronder vind je een top 10 hotel beoordelingen Utrecht:

Daarnaast hebben we ook vakantie beoordelingen Utrecht over de plaats zelf, zodat je weet hoe de plaats door andere vakantiegangers en experts wordt beoordeeld. Je vindt hier o.a. cijfers over restaurants Utrecht, shoppen Utrecht en bezienswaardigheden Utrecht. Ook vind je hier eventuele foto’s Utrecht en het actuele weer Utrecht. Ben je zelf al een keer in deze plaats geweest? Laat dan direct een vakantiebeoordeling Utrecht achter!

• Harry Wolters
    op 01.07.2012:

De rondvaart is aan te bevelen.

• edwin
    op 18.10.2011:

ledig erf, grachten, linksaf waar anderen rechtsaf gaan en je laten verrassen door lieve pleintjes