RIU Palace Mexico reviews

Laatst bijgewerkt: 4 december 2023

Diana Snellenberg
Laatst bijgewerkt: 25 april 2023

Heerlijke vakantie Riu Palace Mexico

Een week enorm genoten van dit Riu paleisje. Ligging is super aan zee, personeel super vriendelijk, het eten en drinken was top. De 5 a la carte restaurants zijn van hoge kwaliteit. De ligging ten opzichte van Playa del Carmen is ook prima. Het is een wandeling van 2 kilometer door de mooie groene wijk Playacar. Op onze een na laatste dag mochten we ook nog genieten van een geweldige Riu White Party!

Laatst bijgewerkt: 29 december 2022

Nooit meer terug, geen 5-sterren waard.

RIU Palace Mexico is geworden tot een absolute party-hotel, zoals alle aangrenzende hotels. Vanaf 11:00 tot 23:00 uur werden we bestookt met muziek en/of schreeuwende animatie. ‘s Avonds in de kamer, met gesloten deur een geluidssterkte van 81 dB gemeten. Niet echt ontspannend. Kamers zijn groot, maar zeer uitgeleefd. De likken verf bedekken de ouderdom en het gebruik niet. Open bad en wastafels in de kamer en een zeer kleine toiletruimte, ongeveer zo groot als een bezemkast. De airco functioneert met veel lawaai en zelfs na ingrijpen van de technische dienst zonder te koelen. De koelkast van de minibar is ook oud en maakt de hele nacht door eveneens veel lawaai. De matrassen doorgelegen en schimmel. Tot overmaat van ramp vond de avond van de verhuizing naar deze “kamer in rustige ligging” een bruiloft plaats, direct onder de kamer met dezelfde party-muziek en de nodige luide gesprekken. Vanwege de grote lawaaioverlast, veroorzaakt door de huiseigene party-muziek en animatie zijn we verhuisd naar een andere kamer, met dezelfde slijtage kenmerken. Het receptie-personeel reageert bij klachten zeer onvriendelijk, arrogant, ontoegankelijk en afwijzend. Geen enkele flexibiliteit. Van de TUI-agent is geen hulp te verwachten. Bij onze aankomst werd ons verteld welk kamernummer wij kregen en naar de lift verwezen, om vandaar uit zelf maar de kamer te vinden. Koffers zelf meesleuren. Absoluut geen manier van doen en zeker geen 5-sterren waardig! In de grote restaurants zijn, veroorzaakt door de hoge geluidsoverlast gesprekken zo goed als onmogelijk. Het overige personeel verdient een grote pluim. Zij doen het uiterste om alle negatieve zaken te bedekken. Uiterst vriendelijk en hulpvaardig. Kamerpersoneel, restaurantmedewerkers en de strand-medewerkers verdienen een 10+.

Laatst bijgewerkt: 18 augustus 2022

Laatst bijgewerkt: 10 maart 2020

zeer mooi hotel, mooie stranden met veel palmbomen,

dit hotel heeft zeer grote strand met veel palmbomen, dus genoeg ligbedden en schaduw vriendelijke staf, goede kamers, schoon, zeer goed eten

Laatst bijgewerkt: 27 december 2019

fantastisch hotel!

Geweldig hotel. Mooie ruime kamers. Super schoon. Nergens zulke lieve, aardige, vrolijke en behulpzame medewerkers meegemaakt als in dit hotel. In alle disciplines! Zijn hier al voor de derde keer geweest en zeker niet de laatste keer.

Laatst bijgewerkt: 20 oktober 2019

fantastisch hotel

fantastisch hotel met erg vriendelijk en behulpzaam personeel. Ze zorgen dat je niets te kort komt. Klein nadeel slechts 1 lift per, vleugel, lage strandbedeen nen toileten. voor hulpbehoevenden soms wat minder

Laatst bijgewerkt: 25 juli 2018

Gigantisch mooi resort aan het strand waar je aan niets ontbreekt

Super goed hotel. Ontzettend aardig en behulpzaam personeel die alles voor je willen doen. Je kunt echt 24/7 eten en drinken en hier bezuinigen ze echt niet op. Ze komen constant vragen of je nog wat wilt drinken, zelfs op het strand... Ontzettend uitgebreid buffet en dan zowel 's ochtends bij het ontbijt, 's middags bij de lunch en ook 's avonds weer. Als ik iets negatiefs moet noemen is (dat door de klimaatveranderingen en de vervuiling van de aarde is ons verteld) er nu toch wel veel zeewier op de stranden liggen en ook in het water. Dit is natuurlijk wel jammer maar daar kan niemand iets aan doen. Er zijn mannen bijna de hele dag bezig om al dat zeewier op te ruimen maar daar is geen beginnen aan. En door de hoge luchtvochtigheid (meer dan 90%) moet je echt de hele tijd de airco op de kamer aan hebben anders beslaan de spiegels, kun je niet meer naar buiten kijken omdat de ramen compleet nat zijn en de vloer ook echt nat wordt. Maar als je de airco maar aanhoudt (en dat hoeft echt niet zo koud te staan) dan is er niets aan de hand. We hebben een supervakantie gehad.

Laatst bijgewerkt: 5 februari 2018

Prachtig Hotel op een fantastische lokatie

Een prachtig hotel met ontzettend aardige mensen allemaal. De kamer was mooi ruim met alles erop en eraan. Klein balkon alleen. Het eten was zo uitgebreid en lekker en voor ieder wat wils. Entourage is wat minder daar. Restaurants hadden minder eten wat wij lekker vonden. Alleen Kristal restaurant stak er boven uit. Ligging van het hotel ideaal aan het strand. Mooie verdeling zo met de poolbar en aansluitend het prachtige strand en heerlijke water. De tijd januari en februari was heerlijk qua temperatuur. In de omgeving is van alles te doen met georganiseerde toeroperator gedaan, wel erg prijzig allemaal. Als leuke onderbreking is een bezoek aan het dorp Playa del Carmen en eventueel het tegenoverliggende eiland Cozumel zeer de moeite waard.

Was jarig tijdens de vakantie, de kamer leuk versierd.