Villa Casagrande reviews

Laatst bijgewerkt: 7 augustus 2023

Goede vakantiebestemming

Het hotel is goed verzorgt en heeft geen gebreken in de kamers of op/bij de faciliteiten. Personeel is over het algemeen vriendelijk en behulpzaam. De “kleine klim” is voor Hollanders toch zeker wel een besteiging (+/- 4 verdiepingen klimmen). Bediening en verzorgtheid bij het zwembad super en je kn er zeker een middagje zitten! Al met al een aanrader

Laatst bijgewerkt: 24 augustus 2019

Geweldige omgeving

Het was voor ons de tweede keer dat we er waren. Alles is top! Het water, thee en koffie bij de kamers was erg leuk! Suggesties zie hieronder.

Laatst bijgewerkt: 10 augustus 2019

Fantastisch hotel, vriendelijk en gastvrije medewerkers!

Prachtig hotel, ook mogelijkheden om de 'antieke' kamers middels een rondleiding te zien. Uiterst gastvrij: door mijn glutenvrije dieet maakte ik me zorgen maar er werd met de chef overlegd over de mogelijkheden! Mooie ligging, omgeving zowel met de auto als met de trein prima te bezoeken!

Laatst bijgewerkt: 9 augustus 2019

Geweldige oase van rust

Absoluut geen hotelgevoel maar meer het idee dat je gaat logeren bij een rijke oom met een groot huis

Laatst bijgewerkt: 2 augustus 2019

Centrale ligging voor bezoek steden

Met de trein in het dorp zijn andere steden zeer goed bereikbaar. De accommodatie is heel mooi en zeer goede service van het personeel

Laatst bijgewerkt: 21 juni 2019

Mooie sfeervolle accomodatie

Ik met mijn 2 volwassen kinderen hadden een appartement daar ik afhankelijk ben van een rolstoel welke volgens afspraak op de begane grond was. Ik kon hier niet goed naar binnen maar binnen 1 dag hadden zij ervoor gezorgd dat er een mooie oprijplaat lag zodat dat probleem verholpen was. het personeel is supervriendelijk alleen zoals aangegeven dat het rolstoeltoegangelijk is klopt helaas niet . er zijn overal 1of twee of drie treetjes en buiten het hotel/appartement is alles zo hobbelig dat je door elkaar geschud word in je stoel. Het appartement is erg gehorig. Nogmaals over het personeel niks als lof. Het buitenzwembad ligt op een heuvel wat als je zoals ik in een rolstoel zit je een sterk iemand bij moet hebben of een auto anders kom je er niet. Maar ook daar personeel zowel als zwembad als restaurant uitstekend. Vooral Eze (badmeester) en Stephanie (restaurant) zijn werkelijk buitengewoon vriendelijk en behulpzaam, dikke complimenten voor hen. Maar ben je niet rolstoelafhankelijk dan zeker een aanrader !

Laatst bijgewerkt: 16 juni 2018

Fantastisch personeel en mooie omgeving, centrale ligging voor uitstapjes in de regio

Personeel spreekt goed Engels, en hebben veel kennis, dorpje zelf is niet bruisend buiten het hoofd seizoen maar de ligging is zo centraal dat je over in toscane zo bent.

Laatst bijgewerkt: 24 mei 2018

Beetje gedateerd museum-hotel

Ondanks de prachtige foto's op Internet bleek het hotel toch ietwat gedateerd en de voorzieningen zeker. Wellness mag geen naam hebben en het buiten zwembad is pas injuni open. Ook de zgn superior room die wij hadden bleek een te grote naam voor een zeer eenvoudige kamer. Ook misten we een soort van lounge of bar waar je nog een drankje kon drinken. Wel positief is de eigen wijnproductie die goed drinkt en opvallend voordelig is. Positief ook de groepsles pizza maken, erg van genoten. En het personeel is werkelijk fantastisch.

Laatst bijgewerkt: 21 september 2017

Prachtige oude villa in mooie omgeving

Rustig appartement. Uitstekende ligging om uitstapjes te maken. Via uitgang door stadsmuur direct midden in centrumpje. Station op paar minuten lopen. Helaas was het openbare zwembad al dicht.

Laatst bijgewerkt: 11 september 2017

Classy, perfecte ligging, vriendelijk personeel

Villa Casagrande is een plaatje om te zien. Geweldige uitstraling met o.a. de tuinen, wijnkelder, prachtige entree en geweldige ligging in het pittoreske plaatsje Figline. Allereerst wordt je in perfect Engels te woord gestaan door de uiterst vriendelijke receptionisten. Villa Casagrande is erg classy en gezien de faciliteiten uitermate geschikt als uitvalshoek voor een stel (zonder meereizende, jonge 0-16, kinderen). Ideaal is ook dat je vanuit Figline op een mooie reisafstand zit van diverse prachtige steden zoals Lucca, Siena en vooral Florence. Daarnaast is dit schattige kleine dorpje gelegen in een prachtige streek waar je als Bourgondiër perfect kunt vermaken.

Uitzicht bij het zwembad
Het restaurant
Ruimte waar kookles en wijproeverij wordt gehouden