Chryssida reviews

Mw. C. De Jong
Laatst bijgewerkt: 16 januari 2023

Laatst bijgewerkt: 4 oktober 2019

Rustig, Prachtige tuin, onhygiënisch

Ik ben samen met mijn vriendin negen dagen bij Chryssida verbleven. We verbleven op de bovenverdieping van een van de huisjes. Deze liggen bovenop een heuvel waardoor je 's avonds niet veel meer hoort dan het geluid van de krekels. Daarbij is het uitzicht vanuit de tuin prachtig, daar het de zee overziet. Een nadeel van de locatie is dat je eigenlijk wel echt een scooter of auto nodig hebt om comfortabel de deur uit te kunnen gaan. Het is niet de wandeltocht naar beneden (die ongeveer 15min duurt), maar de steile klim naar boven die vervelend kan zijn. Voor ouderen en mensen die slecht ter been zijn is deze wandeling niet aan te raden, zeker met een hoge temperatuur. Voor een simpele boodschap kan de afstand tot de grote weg ook behoorlijk irritant zijn. Met een auto is Chryssida echter een erg goede uitvalsbasis voor dagjes uit. Zo zijn Chania, grote supermarkten (o.a. een Lidl), de snelweg en de bergen makkelijk te bereiken De tuin en het zwembad zijn echt prachtig. Het is heerlijk om een hele dag aan het zwembad te liggen. De tuin staat vol met mooie planten en er zijn ligbedden beschikbaar. Wanneer ik aan de kamers terugdenk dan wordt het echter wat minder positief. Onze kamer was verouderd en sfeerloos, maar daar stoorden wij ons niet eens zo aan. Bezwaarlijker was dat de ruimte ontzettend vies was. De bedden waren enorm stoffig (ik heb met mijn huisstofmijt allergie de hele week lopen niesen) en de badkamermuren en de douchcabine zaten onder de schimmel. Er lag letterlijk een laag stof op enkele kastjes. Daarbij is onze kamer tijdens ons verblijf slechts één keer schoongemaakt, wat echt te weinig is. Volgens de eigenaar kwam dit door bepaalde omstandigheden met de schoonmaakster. Hoewel ik hem geloof, is iets vergelijkbaars vaker terug te lezen in de recensies. Een incident lijkt het dus niet te zijn. De familie die het hotel runt is overigens ontzettend aardig en behulpzaam. Naast het zwembad is een bar waar eten en drinken te bestellen is en waar je altijd terecht kan voor een leuk gesprek. Al met al hebben wij een fantastische tijd gehad op Kreta, en zouden wij graag terugkomen bij Chryssida, mits de hygiëne op de kamers er flink op vooruit gaat.

Laatst bijgewerkt: 20 september 2019

Echt een aanrader top locatie zeer gastvrije familie niets is te veel een aanbeveling voor een fijne en rustige vakantie met een absoluut top zwembad en tuin

Laatst bijgewerkt: 20 juni 2019

Een klein paradijs!

Prachtige accomodatie!!! Het is wel ver weg van de plaats. De plaats zelf vonden wij niet gezellig. Chania is (met auto) wel dichtbij en prachtig!

Laatst bijgewerkt: 25 augustus 2018

Paradijsje met minpunten

Chrissida is rustig gelegen op een heuvel/berg met een prachtig uitzicht over landschap en zee. Een paradijselijke tuin met een mooi zwembad waar je schaduw vindt onder de bomen. Afgelegen, dus een auto huren is aan te bevelen. Het grootste minpunt vond ik de schoonmaak van de twee appartementen die ik we in de drie weken verblijf hadden. Onder bedden jarenlang verzameld stof. Vaak geen toiletpapier. Bij navraag bij eigenaar bleek dat die zich alleen verplicht voelde om om de drie dagen beddengoed en handdoeken te ruilen en toiletpapier te leveren bij aankomst. Schoonmaak moesten we zelf doen, maar ze wilden wel wat voor ons betekenen (hint om fooi te geven?). Echter geen schoonmaakspullen aanwezig. Wat mij betreft raar, onvriendelijk en de enige keer dat ik zo iets meemaakte. Douche piepklein. Airco per dag vrij duur, 6 euro. Dat zijn de minpunten. Verder een mooie plek om te verblijven.