Vakantiebestemmingen Frankrijk

828 bestemmingen in Frankrijk

Frankrijk
Frankrijk is gelegen in het westen van Europa en wordt omringd door diverse zeeën en landen. In het noorden en oosten grenst het land aan België, Luxemburg, Duitsland, Zwitserland en Italië. In het zuidwesten staat de republiek in verbinding met Spanje en Andorra. In het zuidoosten grenst Frankrijk aan de Middellandse Zee, terwijl aan de westkust golven van het Kanaal, de Atlantische Oceaan en de Golf van Biskaje aanspoelen. Het in de Middellandse Zee gelegen Corsica behoort ook tot Frankrijk.

De hoofdstad, Parijs, is de grootste stad van het land en trekt jaarlijks vele toeristen. Meer dan 2 miljoen van de ruim 60  miljoen inwoners van Frankrijk zijn woonachtig in deze metropool. Het hoogste punt van het land is de Mont Blanc. Met een hoogte van 4810 meter geldt deze Alpense bergreus als een van de hoogte bergtoppen van Europa.

Op het gebied van het toerisme is Frankrijk de absolute nummer 1 van de wereld. Jaarlijks bezoeken ruim 80 miljoen toeristen het land en dat is meer inkomend toerisme dan elk ander land ter wereld. Populaire vakantiebestemmingen zijn een stedentrip Parijs, en de regio’s Ardeche, Provence, Pyreneeën, Côte d'Azur, Dordogne en het Alpengebied.

Vakantie Frankrijk
Frankrijk is gedurende het gehele jaar een prima vakantiebestemming, In zomermaanden zijn het vooral de zuid- en westkust die erg in trek zijn bij toeristen. De groene Dordogne, de heuvel- en bergachtige Ardeche en het hooggebergte van de Alpen zorgen jaarlijks voor enorme files aan toeristen. Maar ook de duurdere regio van de Côte d'Azur en de eveneens aan de Middellandse Zee gelegen Languedoc trekken jaarlijks vele vakantiegangers, waaronder veel Nederlanders. Waar aan de zuidkust vooral veel hotels te vinden zijn, kiezen vakantiegangers vaak voor campings Frankrijk.

In de wintermaanden is het Alpengebied een bruisende regio voor wintersporters. Les Deux Alpes, Val d’Isere en Val Thorens zijn enkele populaire wintersportgebieden. Naast de vaak prima pistes in deze gebieden is een wintersport Frankrijk ook erg in trek vanwege de uitstekende aprés-ski- en uitgaansmogelijkheden.

Weer Frankrijk
Het weer in Frankrijk is voor een groot deel afhankelijk van het gebied. In het alpengebied zijn de zomers relatief mild en koel en valt gedurende het jaar veel neerslag. Aan de zuidkust is het klimaat Mediterraans met warme zomers en milde winters. Vooral aan het oostelijk deel van deze kustlijn, de Côte d'Azur, kunnen de temperaturen in de zomer oplopen tot ruim boven de 30 graden. Dit, in combinatie met de beboste, heuvelachtige en groene omgeving, maakt dat dit gebied zeer populair is onder toeristen. Daarbij zorgen de azuurblauwe zee, waarnaar de Côte d'Azur is vernoemd, en de vele baaitjes voor een vaak idyllisch plaatje.

Bekijk hier direct hotels Frankrijk en appartementen Frankrijk. Ook vind je hier actuele prijsinfo Frankrijk, waaronder last minute Frankrijk.

Op deze pagina vind je informatie over Frankrijk. Ben je op zoek naar een geschikte accommodatie voor jouw vakantie Frankrijk? Je vindt hier o.a. bestemmingen, accommodaties en het huidige reisaanbod van reisaanbieders. Op basis van vakantiebeoordelingen hebben we daarnaast een top 10 hotel beoordelingen Frankrijk gemaakt. Deze ziet er als volgt uit:

In totaal staan er op Vakantiepanel.nl 791 hotels Frankrijk, 488 appartementen Frankrijk en 472 campings Frankrijk. Deze accommodaties liggen verspreid over diverse vakantie bestemmingen Frankrijk. Hieronder hebben we de best beoordeelde vakantie bestemmingen in Frankrijk op een rijtje gezet:

Ben jij op zoek naar een all inclusive Frankrijk of een last minute Frankrijk? Bekijk hier direct de actuele prijsinfo Frankrijk voor een vliegvakantie Frankrijk.

• Expert
    Marissa Roesink

Marissa

Holland International Reisbureau at Home Marissa Roesink; alles piekfijn geregeld! Wat is er nu makkelijker dan één contactpersoon die alles van A tot Z voor u verzorgd? Iemand die echt meedenkt en u herinnert aan belangrijke zaken, zoals reis- en annuleringsverzekeringen. Iemand die goed bereikbaar is, die vele bestemmingen heeft bezocht en precies weet waar zij over praat. Iemand die weet waar zij uw reis het beste kan onderbrengen, voortdurend rekening houdt met uw wensen. Iemand die eerlijk is als de uitgekozen bestemming of accommodatie minder goed bij u past. Dan bent u bij mij aan het juiste adres! Ik sta voor u klaar met persoonlijk advies, waar en wanneer het u uitkomt. Voor deze service betaalt u niets meer dan via het reisbureau of via internet. De tijd die u tekort komt neem ik graag van u over. U kunt bij mij terecht voor alle soorten vakanties en zakenreizen. Op de hoogte blijven van de laatste trends en aanbiedingen? Geef dan uw contact gegevens aan mij door. Kwaliteit en betrouwbaarheid, dat is waar ik voor sta! Bel of mail mij voor een vrijblijvend reisadvies of vul het formulier in op mijn persoonlijke website. Vertel mij wat uw vakantiewensen zijn, welke specifieke bestemming u graag wilt bezoeken en welke activiteiten u wilt ondernemen tijdens uw vakantie. Ik zal naar aanleiding van uw wensen een voorstel voor u op maat samenstellen en deze vervolgens aan u voorleggen. Ik maak graag snel kennis met u! Uw vakantie piekfijn geregeld Contact gegevens: Holland International Reisbureau at Home Marissa Roesink Deventer Tel.nr. 06-53887776 www.reisbureauathome.nl/marissa-roesink marissa.roesink@reisbureauathome.nl

1 beoordeling(en) over accommodaties en bestemmingen in Frankrijk geplaatst
1 ... 110 111 112 113 114 115 116 117 »