Gorgonia Beach Resort reviews

Laatst bijgewerkt: 25 februari 2024

Gorgonia beach resort

Het eten was heerlijk, hotel was schoon, geen opdringerige mensen. Fijne duikschool, mooi rif en kortom een heerlijke vakantie gehad.

Reuser
Laatst bijgewerkt: 9 januari 2024

Prachtig ruim opgezet resort

Wat een heerlijk ruim en relaxed opgezet resort. Het ligt prachtig in het Wadi El Gemal natuurgebied met slechts een paar resorts in de omgeving. De aangelegde tuinen zijn werkelijk schitterend en enorm groot. De kwaliteit van het koraal gaat hier helaas ook achteruit. Qua behoud, educatie en bescherming wordt hier nog niet veel gedaan. Rondom de resorts ligt het vol met plastic en ander afval. De lokale bevolking heeft wel andere dingen aan zijn hoofd dan duurzaamheid. Hier moet je wel tegen kunnen. Het personeel in Gorgonia is over het algemeen erg vriendelijk en het lijkt alsof ze het redelijk goed hebben. In andere resorts leek dit wel eens anders. Fooien zijn natuurlijk ontzettend welkom en zijn een goede aanvulling op hun bescheiden salaris. In de kerstvakantie verblijven er vooral oudere mensen en stellen. Voor onze dochter van 9 waren er weinig kinderen om mee te spelen. Zij heeft zich echter uitstekend vermaakt in het heerlijke zwembad en met het vriendelijke personeel. Egyptenaren zijn dol op kinderen en doen er veel aan om ze te vermaken. Het eten is prima. Net iets beter dan in de meeste andere resorts. De kamers zijn ruim en netjes, maar wel wat verouderd. De matrassen zijn hard zoals ze overal in Egypte zijn. Al met al een heerlijke vakantie in een prachtig resort. Goede uitvalbasis voor mooie trips.

Laatst bijgewerkt: 5 januari 2024

paradijsje op aarde

Fijn hotel, met zeer relaxe sfeer. Ja, het ligt wat verder van de luchthaven af, ook misschien niet het luxte hotel in Egypte... maar het is paradijsje op aarde! Mooie omgeving om te snorkelen bij huisrif, gezellig personeel, mooie tuin, relaxte sfeer in de zon. Als de kans zich voordoet, gaan we zeker nog eens terug!

Laatst bijgewerkt: 25 december 2023

Gorgonia Time

Fijne plek om te snorkelen, te duiken of gewoon even lekker niets doen. Daarnaast zorgt een goede keuken voor een goede variëteit aan gerechten. De kamers zijn ruim en schoon, maar wat gedateerd. Gelukkig staat het resort niet tussen allerlei half gebouwde andere resorts of zelfs nooit te af te bouwen resorts, waardoor je in een soort eeuwige bouwput zit. Dit zie je op best veel andere plekken langs de kust. Om optimaal van het daglicht gebruik te maken is er 'Gorgonia Time'. Dit is 1 uur later dan de tijd in Egypte. Echter staat het nergens duidelijk aangegeven, of wordt er ook maar iets over gezegd bij het inchecken in het resort. Je herkent dan ook gemakkelijk nieuwe gasten want die zijn gewoon een uur later dan je zou verwachten. Als je dat eenmaal door hebt dan ben je er snel aan gewend, hoewel het regelmatig terugkomt of het nu Gorgania Time of Egyptian time is. Omdat het resort erg ver in het zuiden ligt betekent het dat je een lange transfer met de bus krijgt van en naar het vliegveld. hier moet je 2,5 tot 3 uur voor rekenen. Met een taxi (30-35 euro) ben je er in iets meer dan een uur. Voor ons was dit het zeker waard.

Laatst bijgewerkt: 10 juli 2023

Fantastisch Resort

Geweldig verzorgde buffetten; ruime kamers. Netjes verzorgde groene omgeving. Ligt midden in een grote zandbak en op de heenweg zijn wij ca. 1 1/2 uur onderweg geweest in een nette bus. Op de terugweg zijn wij maar liefst 2 1/2 uur onderweg geweest i.v.m. diverse "ophaal adressen ". Tijdens deze route valt er onderweg niets te zien / beleven.

Laatst bijgewerkt: 3 april 2023

Zo zo weer gaan

Wat een mooie gtote huisrif met zeeschilpadden. Bedte is wel via de steiger het water in via strand bij eb dat is alleen - punt. We liepen ook wel edn naar hotel verdetop 1 5 a 2 km daar ook mooie huisrif met 3 zee schilpadden

Laatst bijgewerkt: 1 april 2023

Heerlijk hotel, grote kamers en erg goed eten

We hebben genoten in dit hotel. De reis vanaf de luchthaven duurt ongeveer 1.5 uur maar was de moeite zeker waard! De tuinen zijn prachtig. De kamers groot en met veel privacy. Groot balkon. Het eten is echt fantastisch! De frisdrank wordt uit de fles geserveerd. We vonden wel jammer dat er geen bar aan de zee was om 's avonds te kunnen zitten. Al met al een top hotel waar we zeker weer naar toe gaan volgend jaar!

Laatst bijgewerkt: 16 december 2022

Prima accommodatie om te snorkelen en duiken

Leuk hotel iets gedateerd kwamen er voor de zesde keer,was geen 5 sterren meer buitenkant ziet er prima uit geen hoogbouw,strand prima meubilair kamers en restaurant gedateerd.Op het strand was er geen drinken meer is in aanbouw maar nog steeds niet afgebouwd.

Laatst bijgewerkt: 2 juli 2022

Prachtig hotel, fantastische omgeving....

Prachtig hotel, prachtige groene tuin, super gaaf zwembad, heerlijk strand, lekker eten, personeel erg vriendelijk, heerlijk gesnorkeld met de schildpadden, roggen, enz enz enz. Goede duikschool TGI, maar let op de prijzen, ze zijn duur...

Laatst bijgewerkt: 2 juli 2022

Mooi hotel, heerlijk eten en prachtig huisrif

Zeker voor de duikers en snorkelaars een prachtig hotel. Meer dan genoeg ruimte om ergens aan het strand te liggen. Zeker een aanrader voor mensen die van rust en natuur houden. Op het huisrif zeker 4 zeeschildpadden gespot.