Tia Heights Makadi Bay reviews

Laatst bijgewerkt: 4 augustus 2018

Verouderd hotel voornamelijk gericht op Russen.

Dit hotel bevind zich in de winstoptimalisatie fase. Minimaal aantal personeelsleden. Drinken uit 20cl zacht plastic bekertjes (ook de hete dranken). Personeel doet z’n best maar kan niet op tegen alle gasten die ze moeten bedienen. Het zwembad was gescheurd waardoor er een aantal gevaarlijke situaties waten. Aan de positieve kant, goedkope vakantie en het aquapark is top voor de kinderen.

michel gaillard
Laatst bijgewerkt: 24 april 2018

wat ouder schoon super gezellig eten ok niet geweldig top personeel

we zijn hier voor het eerst geweest en de eerste indruk was niet heel goed bij aankomst een beetje stroef ontvangen inchecken ging niet echt soepel we hebben wel gelijk terplekke voor ipv 16 euro per nacht extra voor 8 euro een upgrade naar het hoofdgebouw geregeld en de eerste twee dagen vinden we het maar zo zo na een paar dagen wat personeel wat beter leren kennen en vanaf toen echt super leuk geworden zeker niet het nieuwste en zeker niet het mooiste hotel wel een van de gezelligste tot nu toe het eten is ok niet super gloed maar elke dag wel iets te vinden wat ok is en ontbijt prima alleen boter en zwarte koffie was eerste dagen wat schaars naderhand na melding was het wel steeds aanwezig Ala carte restaurant het Italiaanse echt geweldig supergoed ook de mensen die daar werken strand echt geweldig ook de strandwacht was super aardig bedden en kamer ook wat ouder maar wel schoon eerst zeiden we we gaan niet meer terug maar na deze week willen we zeker een keer terug al is het allen al voor het personeel en het strand en het Italiaanse restaurant naderhand ook met receptie een goede band mensen doen super hun best om. je een leuke vakantie te bezorgen schone kamers niet nieuw buffet restaurant ok kan. beter ook de lunch goed ontbijt prima strand super (oude matrasjes op de bedjes) personeel super goed al met al een prima vakantie gehad voor de prijs die we betaald hebben

Laatst bijgewerkt: 9 maart 2018

Groot park direct aan zee in het buitengebied waarbij veel wordt georganiseerd

Op 24 februari 2018 ben ik met mijn partner op vakantie geweest bij Tia Heights in Makadi Bay. Makadi Bay is een baai omringd door grote hotels met ieder hun eigen privé strand, boten etc. Er is geen boulevard met winkels, restaurantjes e.d. daarvoor kun je het beste naar Hurghada (circa 25km met hoteltaxi) kost 20 euro heen en terug. Het strand is mooi schoon, je kunt ver het water in lopen en is heel helder. Je ziet de visjes langs je heen zwemmen dus erg leuk om te snorkelen. Aan het strand zijn de bedjes, parasols en kussens gratis. Ook kun je iedere dag schone handdoeken afhalen bij de towelservice. De service is erg goed. Maken je bedje op, halen drinken voor je etc. Op het strand is de animatie vrijwel de hele dag in actie met verschillende sporten. Verder zijn er meerdere zwembaden en is er een aquapark met glijbanen. Zijn meerdere barren waar je een ruime keuze hebt aan alcoholische dranken, cocktails en frisdranken en sappen. Tijdens ons verblijf was er 1 restaurant open. Waar ze elke dag buiten de bbq aan hadden met voornamelijk kip en soms vis spiesjes. Binnen ruim aanbod met fruit, salades, warm eten, nagerechten. S ochtends ook keuze uit omeletten en pannenkoeken die ze voor je bakken. Iedereen is erg beleefd en behulpzaam. Kamer is schoon maar verouderd bij het aquapark. In t hoofdgebouw schijnen deze nieuwer te zijn. Wel is alles inbegrepen. Koelkast met gratis water, kluisje, airco, tv. Verder worden er veel trips gedaan. Wij zijn 2x met een boot mee geweest en 1x quad gereden. Was erg leuk. Wij hebben een hele leuke vakantie gehad.

Laatst bijgewerkt: 3 maart 2018

Vergane glorie, absoluut geen 5 sterren waard. Zelfs geen 4.

Een groot complex met zichtbaar ernstig achterstallig onderhoud. Onze vakantieperiode lag heel vroeg in het seizoen en dan mag je verwachten dat het complex er tip top bijlicht. Not ! Het personeel is uiterst vriendelijk en doet er alles aan om het de gasten naar hun zin te maken. De meesten spreken echter heel gebrekkig Engels. Naast een ander Nederlands-, Belgisch- en Duits echtpaar was het Russisch wat de klok sloeg en tot overmaat van ramp waren er enkele busladingen Chinezen uitgestort.. Russen zijn erg, maar Chinezen overtreffen dat gemakkelijk. Deuren dichtgooien is daar kennelijk een nationaal gebruik en bij voorkeur een uur of 5 in de morgen om daarna luid kakelend door het resort te zwalken. Voor een goede nachtrust moet je dus niet in dit resort zijn. Het eten scoort eveneens laag, veel van hetzelfde en vaak lauw. Koffie weet men ook al niet goed te produceren en na handig gebruik te maken van de mogelijkheden (o.a. warme melk) toch nog een soort van cappucino te verwerven. De manager (of eigenaar) parkeerde zijn Porsche Panamera pontificaal voor de ingang, hiermede m.i. absoluut een verkeerd beeld afgevende. Na diverse klachten bleef onze douche (in het bad) ernstig lekken, met een enorm waterballet tot in de kamer tot gevolg. uiteindelijk de kletsnatte handdoeken pontificaal op de receptiebalie gedeponeerd, waarna 's avonds laat eindelijk de technische dienst op bezoek kwam en de boel repareerde. Wij gingen voor de zon, zee en weinig doen. Dat is gelukt, alle dagen zon en heerlijk gesnorkeld. Wij houden echter ons hart vast hoe dit resort in het hoogseizoen zal functioneren.

Laatst bijgewerkt: 11 november 2017

Voor herhaling vatbaar

We hebben een geweldige vakantie gehad. Het personeel was vriendelijk en behulpzaam. Animatieteam was super zelfs na hun werktijd leuke tijden mee gehad. We hadden een luxe kamer. Het eten was goed en gevarieerd. De welness was heerlijk.

Laatst bijgewerkt: 21 augustus 2017

In augustus teveel Egyptenaren

Ik zal zeker nog een keer teruggaan naar Egypte, maar naar een ander resort.We hebben ons goed vermaakt, We hebben geen uitleg gehad via LMX. Op afspraak kwam niemand opdagen.

hoofdgebouw
Uitzicht van uit het hoofdgebouw op het grote zwembad en de zee
zwembad
laatste dag had de strandwacht gedaan voor ons