Hilton Plaza reviews

Laatst bijgewerkt: 30 december 2023

TOP HOTEL

Bij het binnenkomen krijg je 'n lekker vakantiegevoel, prachtig view, mooie kamers, prachtig aangelegde tuinen en als klap op de vuurpijl zeer behulpzaam en zeer vriendelijke personeel.

Van Beijnum
Laatst bijgewerkt: 16 november 2023

Lopend bacteriën buffet

Vol hoge moed en goed voorbereid op vakantie naar Egypte, bewust bij een goed aangeschreven internationale keten (Hilton) geboekt om optimaal voorbereid te zijn op de vloek van de Farao... Maar niets bleek minder waar! Dat er in een land mindere hygiëne grenzen zijn is goed te begrijpen, maar als je vanaf de eerste dag dat er van het lopend buffet "genoten" word je meteen aan de wc vast zit is mij iets teveel van het goede. Oh ja, we hebben uiteraard geen kraanwater gedronken, alleen fleswater. Zelfs onze tanden gepoets met fleswater, dus daar kan hiet niet aan liggen. Het Hilton Plaza hotel zit in de buurt van het oude centrum in Hurghada, overige opties in de buurt om te eten die er beter (of in ieder geval hygiënischer) uitzagen dan het Hilton bacteriën buffet hadden we ook niet echt. Uiteindelijk besloten om te gaan leven van de Carrefour supermarkt (lekker drie keer per dag droge broodjes eten, terwijl je all-inclusive zit in een hotel...) en we waren beide meteen een stuk beter (of in ieder geval direct in controle over de eigen stoelgang en een stuk beter gevoel, al was de consistentie nog niet gelijk optimaal). Op dag twee zijn we overigens gelijk aan de antinal gegaan, maar zelfs hier ging het heerlijke buffet gewoon dwars doorheen. Al met al heeft deze ervaring een groot stempel gedrukt op de reis, we waren hierdoor ook niet in staat om trips te boeken die ons te ver van een wc zouden brengen.

Laatst bijgewerkt: 16 augustus 2022

Hilton Plaza is een prachtig luxe hotel. Schone ruime kamers. Douche is goed. Bedden zijn goed. Uitzicht is prachtig over de rode zee. Vriendelijk personeel.. Het eten was matig, weinig variatie.