Casa Amalia reviews

Laatst bijgewerkt: 22 februari 2024

Voor de meer soberen en mensen goed ter been

De appartementen van Casa Amalia zijn prima en voldoen. Van de mensen die een eenkamerapp hadden hoorden we mindere verhalen: geen eigen koffie en thee op de kamer kunnen zetten, lastig ontbijt kunnen maken en maar een stoel. Dat werd wel wat gecompenseerd door de zitruimte buiten, maar niet iedereen was er even blij mee. De loopafstanden naar winkel en voorzieningen zijn goed te doen als je goed ter been bent, maar niet bepaald om de hoek. De wegen zijn niet zo ingericht op voetgangers en zitten vol gaten en butsen. Vooral in de avonden met slecht licht is dat soms bezwaarlijk en belangrijk om rekening mee te houden. Stijgen en dalen horen erbij. De eigenaar zit wel een beetje overal op en de schoonmaakster spreekt alleen papiaments, waardoor je denkt een afspraak te maken, die vervolgens achteraf niet begrepen blijkt. Volgens de eigenaar is dat normaal en dat is het ook als je het weet..... Het zwembad is klein en 1 meter diep, maar het is maar wat je wilt en hoe goed je ter been bent. Uiteraard kan je een auto huren, maar dat is niet gratis. Curacao is sowieso niet goedkoop. Leuk was het om heel laagdrempelig contacten op te doen, maar je zit ook op elkaars lip als je elkaar niet mag.... Al met al fijne vakantie gehad, maar we zouden een volgende keer kiezen voor iets met meer voorzieningen in de buurt.

Laatst bijgewerkt: 27 januari 2024

Lekker weer heerlijk water en gezellig eten aan het water.

Laatst bijgewerkt: 26 januari 2024

Heel basic voorzieningen

Met basic bedoel ik dan ook heel basic. Alleen logies zonder iets.

Laatst bijgewerkt: 18 januari 2024

Twas lekker !

Prima hotel zonder receptie. En daarmee veel privacy. Miste wel een beetje een bar, of een mogelijkheid er een biertje te kunnen drinken. Kamer was erg netjes en modern. De kamer werd om de dag verschoond. Amalia ligt op loopafstand van de Jan Thiel baai waar het erg gezellig is. 15 min lopen. Ik vondt het een aanrader!

Laatst bijgewerkt: 1 januari 2024

Mooie locatie

Erg leuke kleinschalige accomodatie is gezellig opgezet erg centraal

Johnny
Laatst bijgewerkt: 12 oktober 2023

Mooi kunstzinnig verblijf Casa Amalia

Gezellig

Laatst bijgewerkt: 26 augustus 2022

rust, zelfstandigheid en toch zeer gastvrij

Wij voelden ons erg thuis bij Casa Amalia, de insteek dat je bij de eigenaar te gast bent in zijn huis is top. Ideaal wanneer je niet in een massa-hotel wilt zitten en er graag zelf op uit trekt.

Mw. U. Bijzitter
Laatst bijgewerkt: 17 november 2021

Laatst bijgewerkt: 21 februari 2020

Precies niks op aan te merken!

Heerlijke vakantie gehad bij Amalia. Als je van wat knussere accommodatie houdt dan is deze zeer geschikt. Schoon, aardige eigenaar, goede bedden, ruim app alles wat je nodig hebt in de keuken. Douche beschikbaar bij avond vlucht.