Gran Caribe Villa Tortuga reviews

3,6
2,3

Laatst bijgewerkt: 12 april 2023

gigantisch slecht

De kamers waren echt gigantisch slecht veel stof en niet goed schoongemaakt. Verder was de deur naar het balkon kapot. Hierdoor kreeg ik vaak ongedierte in de kamer. Ook waren wij een aantal keer op dagtrip en bij terugkomst was onze kamer deur open. Wel 2 keer.. Verder had ik vaak problemen met mijn deur en moest dagelijks aantal keer naar de receptie waarbij er zelfs geschreeuwd werd tegen me nadat de bellboy mij bereid was te helpen. Sommige van het personeel waren vriendelijk en sommige wilde niet eens helpen. Veder het eten was echt verschrikkelijk slecht en vooral weinig keuze. Zelf moest je maar bekers meenemen omdat ze deze niet hadden of wanneer er bekers waren, werden deze alleen omgespoeld. Erg hygiënisch dus.. NOT! Zelf heb ik jaren lang in hotels gewerkt in diverse landen dus ik weet hoe het er soms aan toe gaat maar dit sloeg op werkelijk alles. Ik wilde dit wel melden bij onze gids maar deze was slecht bereikbaar. Helaas onze droom vakantie was echt in duigen gevallen. Geen aanrader om heen te gaan.

Laatst bijgewerkt: 10 augustus 2019

Net niet voor ons!

Villa Tortuga heeft heel vriendelijk personeel, mensen doen over het algemeen hun best om je te helpen, maar de middelen zijn er gewoonweg niet. Zo is er onvoldoende (schoon) bestek en servies en vallen de kamers bijna uit elkaar van ellende. Het strand is ongelooflijk mooi en ook open voor de Cubanen zelf, verderop in Varadero is dit niet het geval en persoonlijk vind ik dit een plus punt aan het strand bij Villa Tortuga. De animatie is volop aanwezig en er zijn voldoende dingen te doen op het strand en in de middag aan het zwembad. Het grote min punt van ons verblijf was het eten. Het buffet is echt niet te doen. We hebben het 6 dagen geprobeerd, maar werden allemaal ziek van het eten en hebben daardoor het grootste deel van de vakantie ergens anders gegeten. Er lopen in het restaurant kakkerlakken tussen het eten, servies en tegen de muren. Wij hebben wel een heel mooie vakantie gehad! Cuba is prachtig en heel puur! De mensen zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Cuba is echt een aanrader, maar als ik het over zou doen zouden wij toch echt voor een hotel met 4 sterren gaan!

Laatst bijgewerkt: 17 november 2018

Eenvoudig maar prima resort

Na een kamerwissel hadden we een prima senior kamer met een goed bed en kussens. Het eten was echt niet mijn ding. Overigens was het ontbijt wel goed. Mooi zwembad en geweldig strand. Personeel is vriendelijk

Laatst bijgewerkt: 24 oktober 2018

Onhygiënisch, elke dag hetzelfde eten waarin weinig keuze is.

Eerste hotelkamer: bij binnenkomst: geen toiletpapier en maar 2 handdoeken voor 3 personen.: koud water onder douche en kraan.Water wat uit het closet liep. Een kakkerlak in de kamer die makkelijk binnen komt vanwege grote kier onder de voordeur die niet goed opende, waarschijnlijk door eerdere overstromingen van het toilet, waardoor het hout van verschillende deuren is uitgezet. Op tweede dag de klachten gemeld. Volgende kamer. Die gelukkig beter was. Hier was ook een goed werkende airco en een koelkast, wat bij de eerste kamer niet het geval was. Wel moesten we het hier doen met 2 bedden voor ons 3, maar dat vonden we dan minder erg. Eten: aangegeven werd: elke dag ontbijt, lunch en diner en tussen de maaltijden in zouden er snacks en gebak verkrijgbaar zijn. Nergens hangt of staat een kaart van wat er te eten of drinken is. Door te kijken naar andere er achter gekomen dat je een soort van tosti en pizza kon krijgen, maar daar moet je je weinig bij voorstellen. De tosti werd gemaakt van hert oude brood van het ontbijt, wat bij het ontbijt al droog en taai was. De lunch: elke dag: pasta, tomatensaus, koude vissalade en nog wat bijzondere gerechten die naar niets smaakten. Wel elke dag een kok die vlees staat te bereiden: bv goedkope stukken vlees lijkend op biefstuk wat al gebakken is en dan nog eens gebakken wordt, varkensvlees en 1 x een hamburger. Het gebak stond er alleen alleen als toetje, terwijl er van te voren werd gezegd dat je dit de hele dag kon halen. Gebak wat er kleurrijk uit ziet maar allemaal hetzelfde smaakt naar eierkoek met een soort van suikerloze slagroom er op of in. Drinken: ook hiervoor was geen kaart. Terwijl er verschillende cocktails zouden zijn. Door van alles uit te proberen er achter gekomen wat er was, maar waarschijnljjk veel niet gedronken omdat we niet van de naam wisten en het Engels van het personeel is heel gering. Reken niet op cola, dat is er niet ook zit er aan het water en andere drankjes een vieze, chemische? Nasmaak. Veel van het personeel lijkt een hekel te hebben aan Engels sprekende mensen. Pluspunt degene die vanuit alltours ons vertelde hoe alles er aan toe ging, was erg vriendelijk. Kortom, voor een reis waar we zoveel voor hebben betaald zijn we behoorlijk teleurgesteld. We weten dat alles in Cuba nog een beetje achterloopt, maar we hebben andere resorts gezien die veel luxer waren. We hadden duidelijk te maken met een verouderd en slecht resort. Jammer van onze reis. We hopen dat prijs vrij of alltours hierin iets voor ons kan betekenen.

Laatst bijgewerkt: 6 augustus 2018

Prachtige locatie, slecht eten, zeer matige service

Locatie van kamer met zeezicht was prachtg! Eten was zeer vet, 2 van de 3 personen van ons reisgezelschap hebben darminfectie opgelopen. Handdoeken niet altijd verschoond. Zelfs niet als we er 3 x bij de receptie om vroegen. 'Schone' handdoeken en lakens vol met vlekken. Toen toilet niet goed doorspoelde hebben we het aangemeld, maar er kwam niemand.