“ Eerste hotelkamer: bij binnenkomst: geen toiletpapier en maar 2 handdoeken voor 3 personen.: koud water onder douche en kraan.Water wat uit het closet liep. Een kakkerlak in de kamer die makkelijk binnen komt vanwege grote kier onder de voordeur die niet goed opende, waarschijnlijk door eerdere overstromingen van het toilet, waardoor het hout van verschillende deuren is uitgezet. Op tweede dag de klachten gemeld. Volgende kamer. Die gelukkig beter was. Hier was ook een goed werkende airco en een koelkast, wat bij de eerste kamer niet het geval was. Wel moesten we het hier doen met 2 bedden voor ons 3, maar dat vonden we dan minder erg. Eten: aangegeven werd: elke dag ontbijt, lunch en diner en tussen de maaltijden in zouden er snacks en gebak verkrijgbaar zijn. Nergens hangt of staat een kaart van wat er te eten of drinken is. Door te kijken naar andere er achter gekomen dat je een soort van tosti en pizza kon krijgen, maar daar moet je je weinig bij voorstellen. De tosti werd gemaakt van hert oude brood van het ontbijt, wat bij het ontbijt al droog en taai was. De lunch: elke dag: pasta, tomatensaus, koude vissalade en nog wat bijzondere gerechten die naar niets smaakten. Wel elke dag een kok die vlees staat te bereiden: bv goedkope stukken vlees lijkend op biefstuk wat al gebakken is en dan nog eens gebakken wordt, varkensvlees en 1 x een hamburger. Het gebak stond er alleen alleen als toetje, terwijl er van te voren werd gezegd dat je dit de hele dag kon halen. Gebak wat er kleurrijk uit ziet maar allemaal hetzelfde smaakt naar eierkoek met een soort van suikerloze slagroom er op of in. Drinken: ook hiervoor was geen kaart. Terwijl er verschillende cocktails zouden zijn. Door van alles uit te proberen er achter gekomen wat er was, maar waarschijnljjk veel niet gedronken omdat we niet van de naam wisten en het Engels van het personeel is heel gering. Reken niet op cola, dat is er niet ook zit er aan het water en andere drankjes een vieze, chemische? Nasmaak. Veel van het personeel lijkt een hekel te hebben aan Engels sprekende mensen. Pluspunt degene die vanuit alltours ons vertelde hoe alles er aan toe ging, was erg vriendelijk. Kortom, voor een reis waar we zoveel voor hebben betaald zijn we behoorlijk teleurgesteld. We weten dat alles in Cuba nog een beetje achterloopt, maar we hebben andere resorts gezien die veel luxer waren. We hadden duidelijk te maken met een verouderd en slecht resort. Jammer van onze reis. We hopen dat prijs vrij of alltours hierin iets voor ons kan betekenen. “