Vakantiebeoordelingen Leuven

• Openbaar vervoer
    9.2
    op 22.06.2017:

Bezoek Botanische tuin " Kruidtuin " .

22/06 Het was deze dag mooi zonnig weer , een bordje op de hoek van een straat , verwees ons naar de Botanische tuin . Eerst iets over de Hortus , de nieuwe Hortus Botanicus werd aangelegd rond het jaar 1814 , ten behoeve van de Rijksuniversiteit van Leuven . Sinds 1835 is de Kruidtuin in eigendom van de stad Leuven . Deze schitterende Botanische tuin is gratis te bezoeken . Heeft een Tropische collectie planten bloemen en bomen in de openlucht , in serres en vijvers . Bepaalde kweek van groente en fruit . Voor ons was het een oase van rust om er een tijdje te vertoeven . Laat in de middag liepen we terug naar het centrum van Leuven .

op 20.06.2017:

De Grote Markt en andere pleinen .

We werden met de bus midden in het centrum afgezet . Het was er erg druk . Volle terrassen , veel toeristen en studenten op de fiets , die tussen , het publiek door , hun weg probeerde te vinden . Wij zijn wat straatjes doorgelopen . De pleinen met mooie historische pandjes , die aan het oog onttrokken waren , door de grote witte parasols . We waren op een plein , daar stond werkelijk , een groot aan elkaar gekoppelde terrassen , aan beide zijde van het plein . Later in de middag zijn we naar de Botanische tuin " Kruidtuin " , gegaan . Maar daar komen we later op terug .

De Mechelse straat

In de Mechelsestraat zijn tal van bijzondere winkels , in soms aardige pandjes . Het pandje op de hoek van de Mechelsestraat , viel ons op , door zijn uitstraling . Verderop in de straat richting centrum was de Lamsbeen Houwerij
    " t Slachschaep " . Met de mogelijkheid om daar . als je er eentje hebt , je eigen schaap te slachten . Een fiets tegen de gevel was rijkelijk versierd met schapenvacht , ook de winkel hing er vol met schapenvachten . Bij en traiteur stonden twee konijnen voor de deur . Aan de overkant van de straat had men een uitgebreide wandschildering op de muur aangebracht . Op de Vismarkt werd via een bord uitgelegd hoe men de glasbak moet gebruiken . We bezochten nog De biologische tuin De Kruidtuin , maar dat doen we de volgende keer !!!!!

Dagtocht naar LEUVEN .

Wij hebben wat rondgewandeld in het zeer drukken LEUVEN . Brachten en bezoek aan de het Kleine Begijnenhof en troffen wat bijzondere winkels aan in de Mechelsestraat .

Johan
    op 03.05.2013:

Een echte Brabantse Bourgondische stad

Cultuur, geschiedenis, brouwerij, Cafe, terras en restaurants

Betty
    op 07.09.2010:

Gezellige studentenstad met veel sfeer

Leuven is een moooie stad maar mist datgene wat Brugge en Gent hebben.

Anton
    op 25.07.2012:

Leuk centrum en kruidentuin verder veel kloosters,universiteitsgebouwen en oude scholen.

Leuke wandeling van 7 km gemaakt om en door Leuven met als uitschieter het Grote en Kleine Begeinenhof

Tatteem
    op 29.05.2012:

Authentieke stad die bruist!

Authentieke stad die bruist. Zowel culinair, cultureel als sfeer, gezelligheid en gastvrijheid helemaal top!

Leuven is geschikt voor *

Het weer de komende week in Leuven

Wednesday 24-1 Neerslag
Sunday 28-1 Bewolkt
Monday 29-1 Regenbui
Tuesday 30-1 Regenbui

Reisaanbieders voor Leuven

Op deze pagina vind je informatie over Leuven. Ben je op zoek naar een geschikte accommodatie voor jouw vakantie Leuven? Je vindt hier 7 hotels Leuven en 0 appartementen Leuven. Vrijwel elk hotel Leuven heeft vakantiebeoordelingen waardoor je op basis hiervan de juiste keuze kunt maken. Lees wat andere vakantiegangers en experts van hun vakantie Leuven vinden en ga goed voorbereid op vakantie! Hieronder vind je een top 10 hotel beoordelingen Leuven:

Daarnaast hebben we ook vakantie beoordelingen Leuven over de plaats zelf, zodat je weet hoe de plaats door andere vakantiegangers en experts wordt beoordeeld. Je vindt hier o.a. cijfers over restaurants Leuven, shoppen Leuven en bezienswaardigheden Leuven. Ook vind je hier eventuele foto’s Leuven en het actuele weer Leuven. Ben je zelf al een keer in deze plaats geweest? Laat dan direct een vakantiebeoordeling Leuven achter!

Ben jij op zoek naar een all inclusive Leuven of een last minute Leuven? Bekijk hier direct de actuele prijsinfo Leuven voor een vliegvakantie Leuven.

• Fr. Woning
    op 17.06.2017:

Als je gaat winkelen of wandelen , kijk dan uit , want het is er druk met fietsers , die kris en kras tussen de voetgangers doorgaan .

• Johan
    op 03.05.2013:

Bezoek op zondag de Stella Artois brouwerij een aanrader. De St. Pieter en het oude stadhuis moet je van binnen gezien hebben. Bezoek ook de kruidtuin en de beide begijnhofjes.

• Anton
    op 25.07.2012:

Om deze rote te lopen,en ook de bier route is aan te bevelen evenals de rondleiding door het gemeentehuis.

• Expert
    Mariëlle Martens
    expert tip
    op 23.05.2011:

Het Groot Begijnhof en de kruidentuin zijn oases van rust in de soms drukke stad Leuven. Zeker een wandeling heen maken.

• Betty
    op 07.09.2010: